Gå til innhold

hva forteller man barnet sitt om pappaen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en kjæreste jeg har vært sammen med siden lillegull var 3 mnd. Den biologiske faren har jeg ikke sett eller hørt noe fra siden fødselen. tror heller ikke at han kommer til å dukke opp.

 

Så hva forteller man barnet sitt? Blir det bare forvirret dersom man hele tiden påpeker at den mannen mamma er med ikke er pappa? eller skal man være ærlige hele veien? og hvor ærlig? kan ikke akkurat si at "pappa ikke vil vite av/treffe/bryr seg, osv" Noen som har tips/råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selv har jeg vokst opp uten pappa. Mamma fortalte meg etterhvert som jeg vistew intr. Da jeg var 5-6år og spurte så sa hun bare at han ikke bodde i nærheten og at vi måtte vente til jeg ble større.

Så da jeg ble rundt 11-12 fortalte mamma meg det på en slik måte en 11-12åring forstår.

Du skal ikke lyve, men velge dine ord etter ungens mentale evne til å forstå. Og mannen som du er sammen med om du ikke vil at ungen skal kalle han pappa, så heter den mannen hans navn:)

 

Lykke til.

 

det virker nok sikkert veldig vanskelig nå. Spurte mamma hvordan det var for henne, hun sa det gikk seg til etterhvert som årene gikk. Det er slitsomt til en blir vant og trygg med situasjonen og føler at ting er så brqa som de kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til barnet mitt kommer mest sannsynlig ikke til å ha samvær,så jeg har tenkt mye på det der. Vanskelig sak. Jeg har tatt det opp med familiekontoret og fått god hjelp der. Har bestemt meg for å være ærlig og fortelle om faren hans. Det må tilpasses barnets alder hvor mye og hva det går an å fortelle. Familiekontoret kan hjelpe i den forb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ment at et barn har 1 mamma og 1 pappa... men kjæresten min er jo den som kommer til å være pappa, og bryr seg som en pappa skal, ikke biologisk far!!

 

takk for råd, og at du delte historien din!! Er vel noe som nesten må gå seg til etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt råd!! takk!!! Vil gjøre det som er best for barnet mitt, men er usikker når det gjelder dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener som anonym 21:21 her..at Kun mamma er mamma og kun pappa er pappa..Uansett hvordan forholdene er..

Er pappaen ett dass, vel da har barnet ingen pappa...

Enkelt-men ikke så greit..

 

Jeg ville bare kalt ham med navn....Helt til barnet evt senere stilte seg spørsmål til det..Hvorfor han ikke "het" pappa..

 

Men på den andre siden mener jeg barn skal få velge litt tittel selv...Men de hører jo på oss voksne litt også...Og bruker vi navn, gjør de det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...