Gå til innhold

Kommer det alltid til å være sånn?


lab79

Anbefalte innlegg

Har vært alene siden jeg ble gravid, og til tross for flere mailer om at biologisk far skal komme og treffe barnet sitt har vi enda ikke sett noe til ham. (sist jeg hørte fra ham var for 6 mnd siden).

 

Enkelte ganger så stikker det dypt i hjerteroten min! At den nydelige lille gutten min har en forelder som ikke bryr seg er vanskelig å svelge!! Spesielt til jul, halvt årsdagen og sikkert 1 årsdagen også, er dette vondt!! Så fantastisk å feire sammen med barnet mitt, men allikevel så vondt!! Blir det noen gang bedre, eller vil det alltid være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hvordan du har det. Er i lignende stiuasjon selv,selv om det er pga rus faren ikke ser barnet sitt(jeg har vært nødt til å nekte ham).

Det spørs jo litt "hvem" faren til barnet ditt er. Dersom han er steit, ville jeg prøvd å eks sende bilder av barnet. Syns også det er en lur ide å ringe å spørre om å komme på besøk eller om han vil komme til dere.

Familiekontoret kan være en annen mulighet,men da må jo faren være motivert i utgangspunktet.

Gjør det du kan for at han skal ha kontakt med barnet,men vil han ikke så vil han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail, bilder, invitert, får til svar at det er min feil at han ikke har møtt sønnen enda. Fordi jeg ikke kommer til å gå med på 50-50. (han bor på motsatt kant av landet). Sa tilslutt at han fikk gi beskjed når han ville komme, og at det var opp til han å ta kontakt. (har ikke engang skrevet under på farskapet!!) I mailene jeg fikk omtalte han konsekvent gutten som "gutten vår/min" og nekter å bruke navnet hans. (han ble spurt om å gi forslag, men kom aldri med noen, så da tok jeg et valg og han var selvfølgelig uenig).

 

Klarer ikke å samarbeide med ham!! Han er uansvarlig og egoistisk og setter seg selv fremfor barna sine!! (har flere fra tidligere forhold). En del av meg tror at det kanskje er for det beste at han holder seg unna, men skjønner ikke at han klarer det!!! Vil så gjerne at sønnen min skal få vite hvem "pappa" er, men uten å bli skadet/såret på noe vis av ham!!

 

Tenkte på å reise bort der en gang, men snakket med dem på familievernkontoret, og fikk beskjed om at sånn som situasjonen er mellom oss nå (konfliktnivået) så ville det ikke være bra for barnet å bli utsatt for det. "kos deg med barnet, og kom til megling når faren ønsker samvær."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok alltid være litt sårt på barnets vegne. Men det blir bedre etterhvert. Jeg har selv en 17-åring som aldri har hatt kontakt med faren sin. Og i hennes tilfelle har faren alltid vært streit. Han fikk etterhvert samboer og 3 barn til. Disse barna vet ikke en gang at de har en søster. Det går ikke an å tvinge noen til kontakt. Så da blir det slik i noens tilfelle dessverre. Heldigvis er det de færreste som er så idiotisk som i mitt tilfelle at han fremdeles etter 17 år ennå ikke klarer å godta at han er pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg håpet å høre :) at det blir lettere etterhvert!! Han har akkurat lært seg å reise seg opp etter møbler, og jeg ser, heier og jubler, mens det stikker dypt i hjerteroten fordi den andre personen som skulle vært like glad i gullet mitt som jeg er, ikke er der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) er nesten i samme situasjon selv. Men her bor pappan på samme plass. Tar han 15min så er han her. men han har en hel drøss med unskyldninger på hvorfor han ikke kommer og noen ganger skyver han det over på meg. Han har to barn fra før av som er storesøstre til min lille sønn. Han har tid til dem ikke sønnen sin. ...

 

Men nå er det et nytt år, så bare la disse fedrene som så fint viser hvor lite de bryr seg, seile sin egen sjø....

 

En kan jo håpe.... jeg håper ting skal bli bedre. Det blir de sikkert etterhvert..

 

Det en er vant med skader ikke så mye i livet, enn hvis ungen plutselig skulle fått en pappa etter 5 år som ikke bryr seg... sikkert vondere det.

 

Lykke til:)

 

OG GODT NYTT ÅR:D stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du gjort ditt! Syns det var rar beskjed du fikk fra Fam.k,men hvis faren ikke vil så kan ikke de tvinge ham. Jeg blir så sint når jeg hører at han legger skylda over på deg på den måten. Kjenner til det...Og beskyldningene er jo helt borti natta! Husk det,prøv å ikke la det gå inn på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren og jeg har ikke kunnet si 2 ord til hverandre uten at det blir krangling siden vi gikk fra hverandre (og egentlig det siste 1/2 året før bruddet). Og barn skal ikke utsettes for foreldre som krangler, derfor skulle jeg la alt være opp til ham, og treffes på familievernkontoret når/dersom han dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig,så er jeg enig med fam.vern.Kos deg med barnet og ta dette med faren til megling hvis han vil dukke opp igjen. Har vært i lignende situasjon, hvor jeg sto på for å opprettholde kontakt mellom far og barn, og nå truer han med å kreve 50/50 hver gang vi er uenige.Veldig slitsomt siden det overhodet ikke er aktuelt.

Din eks høres forøvrig ut til å være like umoden som min eks. Men vet du hva? Det blir bedre! Kos deg med barnet og nyt det ekstra båndet du som alenemor vil få med han. Så sørger du heller for at din neste partner er en bedre farsfigur som fortjener både deg og sønnen din! Vet så godt hvor sårt det kan være å måtte nyte milepælene det første året, helt alene. Men nok en gang, det blir bedre! Lykke til videre :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...