♥maxen min♥ Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Han er nå 6 mnd og MÅ ha mat om natta, en sulten liten gutt. Får ikke i han mer mat om dagen enn det han spiser og han spiser ganske godt. Har prøvd å ta bort maten men det funker dårlig. I halvsøvne på under 5 min tømmer han en full flaske. Er lei av å høre at "han er så gammel nå at du ikke trenger gi han mat om natta" fra folk som ikke kjenner hans rutiner, er han sulten så er han sulten. Noen andre som må ha mat om natten?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 jepp, 6 mnd her og... ammer iallfall 2 ganger til natta, ofte 4:( men tror egentlig ikke han er like sulten hver gang da, blir vel en vane, så nå er det snart nedtrapping her!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Gir pupp til han uansett jeg :-) Får høre det ofte: at du gidder på natta! Syns det er koselig, legger han til og dær sovner vi begge :-) Nå i natt er første gang jeg har lagt han tilbake i sengen sin, gikk supert. Bare at jeg sov dårligere siden ikke han var der!
småmåsen Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 skjønner ikke dette her jeg... må en side så er det så vannvittig ammepress... og alle barn er forskjellige ( idividuelle opplæringsplaner etc. på skolen) på den annen side... så skal ALLE barn sove rundt om natta når de er 6 mnd og INGEN tenger lenger nattmat da... blir helt sprø jeg... når jeg endelig fikk til amminga og kosa meg så skal man slutte... nei... nå driter jeg i hele helsestasjonen. og tenker at så lenge jeg orker og vi har det bra så fungerer det... min er godt over året og vi nattammer enda....... og jeg har prata med mange tannleger også... om det er tingen... og alle har vært enige om at nattamming IKKE er skadelig for tennen fordi melken kommer godt ned i svelget... den er laget for ditt barn og det er mye antistoffer i det som også hjelper mot karis... så det så
Muffinsmamma Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Jada.. 8 mnd her og han får 1-2 nattmåltid.
Sigbeth Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 blås i ekspertene! Dette blir mer og mer mitt motto, nå som jeg er en "erfaren" ettbarnsmor! Barna vokser jo som bare det, klart de vil trenge mat om natten. Se det an igjen om et par måneder....
Nye sprell Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jepp. Vanligvis 1 gang, noen ganger 2 - en sjelden gang 3-4 (da mest for kosens skyld, får ikke sove osv). 8 mnd.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 vet ikke om det kan kalles nattmat, men han våkner i 6 tia og får melk og sovner igjen, kunne jo sikkert stått opp da og gitt grøt, men vi er begge trøtte og nyter godt av de 2-3 ekstra timene vi får han er foresten 8mnd Da min var 6mnd fikk han mat 2 ganger om natta, har ei vennine som har en gutt som sov rundt fra han var 3 mnd, etter mye press fra både henne og HS om å slutte med nattmat ble jeg sittende ved senga hans å grine natt etter natt i ca ei uke, og lurte på hva som var galt med min gutt siden NORMALE(ja, HS brukte det ordet) babyer over 6mnd skal kunne sove natta rundt etter 6mnd, og min lå og gråt hjerteskjærende i senga heldigvis tok jeg til fornuft og stilte meg inn etter han igjen, så etter et par mnd så var det kun det morgenkvist måltidet igjen! Er bare å printe det inn atter en gang ALLE BARN ER FORSKJELLIGE Er nok mye med innstillinga vi har som foreldre, ser vi på natt måltidet som kos, så blir det noe helt annet enn hvis det blir forbundet med ork og styr!
Lilleh Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Snuppa ville ha mat om natta til hun ble 8 mnd, da var det ikke behov lenger og hun avvente seg selv... da var vi oppe i to posjoner grøt pluss middag... Nå er hun snart 11 mnd, og det hender jo en gang i blant at hun får mat om natta, men da er vel heller kosen enn maten som er behovet, i og med at hun har vist oss at hun har klart seg uten i nesten 3 mnd.. (for tiden vil hun nesten ikke sove i det hele tatt da, så er litt i unntakstilstand her selv...)
moo Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Jenta mi på snart 8 måneder trenger også det. Hun spiser ikke store porsjoner fast føde på dagtid ennå. Og om det er mest næringen hun trenger, eller kosen og tryggheten, er det samme for meg. Vi koser oss med den nærheten om natten, og jeg nattammer gjerne i noen måneder til dersom hun fortsatt viser at hun vil det. Det er en kort periode av livet at vi har det slik, og jeg ser ingen grunn til å la være bare fordi hun er passert en vilkårlig grense som noen har satt for når barn ikke lenge trenger nattmat.
kezz Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 tassen min på 7 mnd får også pupp om natten. så ofte som han vil! =)
mukle Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Bolla vår på snart 8 mnd vår pupp minst 2 ganger ml 1900 og 0700. Virker som litt sult og litt kos.. Spiser grøt ganger 2 pluss middag og brødskive i løpet av dagen.
Løvehjerte Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 Her er det også 1-2 måltider om natten, gutten min er snart 7 mnd. Han får tre måltider med fast føde om dagen (to grøtmåltider + middag). Har prøvd de fleste råd; gi smukk, vann, la pappaen ta ham opp, se om han roer seg uten pupp osv.. alt uten hell. Jeg mener at han rett og slett er sulten, ettersom han kun er interessert i å spise – det er ikke bare for kosens skyld. Han spiser seg ferdig uten å sovne ved puppen, og sovner stort sett med en gang jeg legger ham igjen.. Jeg blir også litt frustrert av at ”alle” sier at barnet nå bør sove hele natten og ikke har behov for mat. Jeg håper og tror at det vil gå seg til etter hvert, det er ikke aktuelt med noen ”skrikekur” her i alle fall… Jeg begynner ikke å jobbe igjen før i slutten av april, så jeg har heldigvis litt tid til å se det an. Men jeg håper det for lengst er slutt på nattamming innen den tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå