Gå til innhold

Strekkmerker


<3 Snartmammatil2 <3

Anbefalte innlegg

Noen som har efraring med ulike kremer som skal forebygge strekkmerker? Vet at det ikke er så lett å unngå, men det er gjerne verdt et forsøk;) Å smøre seg er jo bra uansett!! Jeg har hørt at Body Butter fra The Body Shop skal være god, og A - Creme fra Apoteket/Helsekost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forrige svangerskap brukte jeg Lancome sin olje (den var gul). Om det var den som gjorde utslaget eller om jeg bare var heldig skal jeg ikke si, jeg har i alle fall ikke et eneste strekkmerke.

 

Men jeg la bare på meg 7 kg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg bare?!?!Wow!det var ikke mye!

Jeg har også hørt om Body butter fra body shop og har en av dem, de er skikkelig gode!!Jeg har også hørt om strutse-olje....hehe.Men vet ikke helt hvor man får tak i det, kanskje på hudpleiesalonger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har hørt at man burde bruke en skrubb i dusjen... som exfolierer huden. Samt body butter fra bodyshop.

så en behandling om dagen, med skrubb og bodybutter holder iallefall huden myk og fin.

 

håper jeg slipper å bli full av strekkmerker...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at strekkmerker like ofte kan komme av hormonforandringene som av vektøkning så man har aldri noen garanti .. men forebygging er jo bra . Har hørt at mandel og jojoba olje (apoteket) er veldig fint å bruke .

 

Jeg har født fire barn og har litt strekkmerker på lår og noen på puppene , sistnevnte kom over natten når jeg kun var tre mnd gravid m førstemann og jeg smørte fortvilet hele tiden. Heldigvis har de bleknet veldig og jeg har akseptert dem som mine små livsarr . De er som et lite kart over hva kroppen min har prestert og på én måte er de litt fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte en krem fra lorea....den var super..fjerna de merkene jeg allerede da hadde fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOREAL...

kan du spesifisere litt nærmere?

Jeg har veldig lite lyst på slike merker... så har tenkt å forbygge så mye som overhode mulig.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med mange tips, kjekt å høre hva andre har brukt! Ja, jeg og vil høre hva mer enn Loreal den het??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at kremer ikke forebygger strekkmerker, men er jo verdt et forsøk da. a creme er hvertfall en veldig god krem!

Legen sa til meg at overvektige får lettere strekkmerker. Startet på 56kg forrige svangerskap og endte på 71,5 før fødsel. Smurte meg ikke, og slapp allikevel unna strekkmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært tynn og er det fortsatt, har hatt samme vekten i mange år, 56 kg. og har fått strekkmerker uten å vært gravid. så jeg tror noen er mer disponert for det enn andre, men å smøre seg er jo bra uansett for huden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri ..jeg husker ikke navnet ..men det var et eller annet med streech mener jeg. men jeg kjøpte den på vita..så de har den nok enda. tuben er hvit (eska også) og så er det turkid \grønn skrift og tropp. funka kjempe på meg. og jeg hadde da masse på puppene. men de forsvant.

strekk merker kommer av at huden strekkes fort. det har ikke noe med om du er stor eller lita fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så vet jeg qat menge smører seg med peanøtt olje for å ungå strekk merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har problemer med lukten på mange av de anbefalte kremene jeg har forsøkt .Er så lukt-sensitiv at burde blitt ansatt av politiet som sporhund egentlig. Førsøkte Loreal-kremen i forrige svangerskap , men brakk meg av lukta .. Flere som har det sånn her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...