Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Noen som har erfaringer med å smøre og "tøye" underlivet før fødsel? Når begynte dere å smøre? Hva smurte dere med? Revna dere under fødsel? Har to mnd igjen til termin og lurer på om det hadde vært lurt å begynne å "forberede" seg litt... Takknemmelig for svar!
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Smører med Weledas fødselsforberedende olje hver dag. Begynte når det var ca 2 mnd igjen. Men vet jo ikke om det funker enda, da jeg enda har 2 uker til termin...
mayaya Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har kjøpt Weleda fødselsforberedende olje, på den står det at man kan bruke den fra uke 34. Kjøpte den på Life.
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også kjøpt Wendela olje. Har to mnd igjen. Revnet en del sist gang og vil prøve å forhindre det...det skader jo ikke å prøve.
smily2 Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 hva mener dere med denne smøringen....? Har ikke hørt om dette før jeg.....
nutri Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Skal visst hjelpe å smøre og tøye mellomkjøttet (mellom skjedeåpning og endetarmsåpning) for å unngå revning under fødsel. Har hørt anbefalt Weleda sin olje, vanlig jordnøttolje, hvetkimolje og kobberkrem. Noen jordmødre anbefaler varmt å bruke dette, andre er litt forsiktig pga det er ingen dokumentasjon på effekten, men mer kjerringråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå