Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Og jeg har lyst til å bli boende i huset vi eier.. Men vet jo ikke åssen det blir med penger osv.. alt er så rotete nå, jeg har permisjon med minsten enda, og har ei jente som går i bhg 3 dager i uka. Selv har jeg 50% fast stilling, men jobber selvfølgelig turnus da, kvelder også, og da har jo ingen bhg åpent. jobber også forskjellig hele tida. Vet ikke hva jeg har krav på av penger, her betaler vi 5500 kr i huslån i mnd, + at jeg må betale forsikringer, kommunale avgifter, strøm, også må jeg jo kjøpe meg en egen bil.. klarer ikke bestemme meg for hvordan vi skal gjøre dette. skal egentlig begynne å jobbe igjen i mai, og snart må jeg søke om bhg plass, og jeg vet ikke hvor jeg en gang skal bo Må jo søke om alle disse støttene og da, før jeg får det, men jeg må jo vite hva jeg har før jeg bestemmer meg, og hvordan det blir med jobbing, bhg osv.. hmm.. HJELP MEG?? På forhånd, takk
winneboo Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg betaler 7500 i mnd på lånet+ kommunale avgifter,festeavgift,strøm å alt annent som følger med når man eier. Det er rimlig trangt men det går ann når man velger å priorioritere å bo godt istedenfor å leve godt. Blir lite penger til fornøyelser men jeg elsker plassen jeg bor p¨å. Stort og fint med hage og 3 soverom, jeg ville ikke byttet bort dette med en sokkelleilighet for å shoppe klær og unne meg masse annet hver mnd. Så jeg tror nok du fint kan beholde huset. Du har krav på OS, men den blir redusert utifra inntekten din så vanskelig for meg å si hva du får når jeg ikke vet hva du tjener. Du får også barnetrygd for et ekstra barn. Pluss barnebidrag fra barnefaren. Og kanskje har du krav på bostøtte? Vis du går inn på www.nav.no så kan du lese om alle støttene du kan søke om.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Hei! Skjønner hvordan du har det.Jeg jobber turnus jeg oxå,vet aldri hvordan arbeidsuken min ser ut.Jobber kveld og dag pluss helg.Bor langt ifra familien min,og er helt avhengig av min svigemor.Har planer om å flytte snart.Har et barn på 2 år og er 13 uker på vei med neste mann.Så dette blir ikke enkelt da.Men jeg vet av du har krav på arbeidsplassen din at det tilrettelegger arbeidstidene dine for deg,når du er alenemor.Så det burde ordne seg regner jeg med. Vet du om jeg har noen spesielle rettigheter som gravid alenemor snart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå