Gå til innhold

Kan man gi en mandarinbåt til en på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitrusfrukter er allegifremkallende, og er blant de matvarene so ikke bør introduseres før barnet er over 1 år, iallefall dersom det er allergi i familien!

Jeg har allergi selv, og min gutt får derfor ikke det, men er ikke helt sikker på de som ikke er disponert for allergi.

Skrevet

det er allergifremkallende, og det kan også føre til tarmslyng for babyer, og derfor skal barn under 1 år ikke få sitrus

Skrevet

hehe vi har ikke gitt mathias mandarin båt men han har fått sutta på en sånn båt bare! elske det! blir sur når vi tar det bort å han smatte smatte smatte på den!!! :-) har ikke opplevd nå rart her ialle fall

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det med mine i alle fall.

Skrevet

Spurte om det samme på 8-mnd kontroll hos helsesøster, og det var ingen fare å gi det. Så fremt det ikke er allergi i familien. Man skal bare ikke gi så mye om gangen da det blir for sterkt for magen. Min tulle elsker også klementiner! Sundt og godt :-)

Skrevet

kanskje litt liten for å prøve det?? min kar får elveblest over hele kroppen bare det skrelles en mandarin i samme rommet. kunne gjerne tenkt meg en mandarinbåt selv..

Skrevet

Har spist maaaase mandarin selv, har ikke merket noe på han :-)

Skrevet

det hete før at de ikkje burde få fisk eller sitrus før etter de er fylt 1 år, men e nylig kommet nye "regler" som sier at du kan gi barnet begge deler fra fylte 6 mnd.. så kan ikkje tenke meg at en smaksprøve kan skade...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...