ninjo skal bli storebror Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Lille gutt er 7 uker i dag og sliter med treg mage. har kjøpt nesle sin svisker på glass. Men den er merket med 4mnd. Bør jeg blande denne ut med vann? Hvor mye skal lille gutt ha for at det funker? Noen som veit?
Snupidupi Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Syns du skal hør med helsestasjonen før du gjer han nåkka... lisjfrøkna hær på fire uka har streva i fem daga før ho endeli klart å fyll bleien i dag Å kor mye bedre humør ho bei i... Et anna alternativ e jo å gje han malt... det blanda man normalt ut i mme... men kan sekkert blandes i mm også... det har dog ikke æ prøvd...
ukjent Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Hadde kjøpt svisker og satt dem i vann over natta og gitt han safta. Er litt usikker på om du skal gi han det når han er så liten. Jeg hadde hørt med HS først. Så sant du ammer,burde ikke barnet bli forstoppet
ninjo skal bli storebror Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2007 Kan ikke gi han malt. Jeg har selv cøliaki og for å minske risikoen for at han skal få det, så skal han holdes unna gluten i 1 år.
ninjo skal bli storebror Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2007 Jeg ammer, men han får erstatning på kvelden (siste måltid) + bryst. Men avføringen hans sist var kjempe hard...akkurat som voksen avføring. dakar liten...og det går flere dager før han får ut noe..Presser og presser
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Du trenger ikke blade malt i melk, kan gi han litt på t-skje. (gav 1 flat t-skje hver dag rundt den tiden) Det gjorde jeg, det hjalp. Er jo ikke lett og blande det i mm når en ammer og ikke gir flaske. Men gi han litt pupp etterpå, så blir han ikke så tørst!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Hvis du ammer kan det gå mange dager mellom hver avføring, så da hadde jeg ikke gitt noe for å regulere det. I hvertfall ikke uten å snakke med HS. Dersom du gir mme blir saken en annen, og siden du ikke kan gi malt vil jeg heller anbefale duphalac (apotekmiddel). Det er egnetlig et avføringsmiddel, men vi fikk det anbefalt av barnelegen på helsestasjonen etter at snuppa som har fått mme fra hun var 7 uker slet med treg mage da hun var mindre. Var ikke farlig å bruke sa han, da var det farligere at hun ble redd for å bæsje fordi magen var hard. Men da var hun 5-6 mnd altså, og ikke 7 uker. Jeg ville nok uansett ha ringt HS og hørt.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 ring hs i morgen tidlig og hør hva hun mener. jeg tror jeg ville ventet med å gi duphalac til i morgen. så lenge du ammer mest, og kun gir 1 måltid med mme er jo ikke det så mye.. har malt noen kontraindikasjoner med cøliaki??
monshimon Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Snakk med HS først, men maltekstrakt er ikke farlig blandet ut i brystmelk (hvis du har pumpe og kan blande det på flaske) eller i mme. Derom du fullammer, er det naturlig at det stopper opp i mange dager. Sviskesaft bør du nok ikke gi så tidlig som 7 uker gammel.
monshimon Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Ang mengde bør du også høre med HS, men i mme bruker jeg 1 tsk.
Da HarViTreUnger Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Du kan jo høre på apoteket om de har en annen mme som er litt lettete å fordøye. For eksemple HA (hypoallergen). Brukte selv dette da min var babyer og de hadde mindre mageproblemer enn ved bruk av vanlig mme som man kjøper i dagligvaren.
mamma-lille og lille m Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Noe som fungerer kjempefint for oss er å sette olivenolje i ei engangssprøyte, og sprøyte det inn i endetarmen. Da kommer bæsjen kjempefort. Men jeg vil ikke anbefale å gjøre det for ofte, bare hvis det er helt krise.
ninjo skal bli storebror Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2007 Takk for gode råd alle sammen ps: han får den mme fra apoteket. Vi får håpe at han klarer å tømme seg i dag uten hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå