Gå til innhold

millymolly


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

Ser du skriver at du hadde haste snitt? hvorfor? jeg hadde også det med første mann og sitter nå å gruer veldig til disse fødsels greierne igjen...lurer på å spørre om å få snitt igjen. etter den opplevelsen så vet jeg ikke om jeg tørr å prøve normal fødsel igjen. fikk dårlig oppfølging etterpå...så jeg har også tusen spørsmål nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så flott at du skriver til meg, jeg har også tusen spørsmål, og gruer meg veldig!

 

Jeg fikk aldri et ordtlig svar av gynekologen - han kom ikke på legevisitt etter fødselen. Føden her i vest fikk kritikk for alle keisersnittene i 2004, og særlig at det ikke ble undersøkt hvorfor, er en av de pasientene...

Men fikk epidural, og hadde dårlige trykkrier...men jordmor sa etterpå at lillegutt satt skeivt i kanalen - det kan stemme med at de ikke fikk han ut med sugekopp!

 

Jeg veit ikke helt hva jeg vil, keisersnitt eller fødsel (uten epidural i hvertfall). Lurer litt på å føde på et anna sykehus, men sykehuset her har fått bedre rutiner siden forrige gang. Spurte fastlegen om å ta bilder av bekkenet, men han mente at det ikke var vits i, synes det er rart, men han forholdt seg vel til dårlig etterarbeid og rapportskriving i epikrisa- jeg skulle nok ha mast mer på!

Tenker at min strategi er å fortelle at slik og slik vil jeg ha det, men må bestemme meg først, keisersnitt eller vanlig fødsel (men det var vondt, så må få vite om andre medikamenter enn epidural ) Som sagt veit ikke - likte ikke operasjonssåret ved keisersnittet, og i tillegg tok det lang tid å bli i like god form som ei venninne som fødte normalt fire uker etter meg...

 

Hva med deg?? Hvorfor hastesnitt?

 

ps. er på terminklubben mest i helgene....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..er så innmari dårlig..så jeg klarte ikke svare deg i går :( Lillemann ble tatt med siden hjerte rytmen hans datt så kreftig, de trodde han hadde strengen rund halsen. men det viste seg at han hadde navelstreng som bare var 15 cm. så han hadde ikke kommet seg ut. og i og med at strengen var så kort ble fødselen min ca 3 ganger sterkere enn vanlig. jeg trodde seriøst jeg skulle dø. husker ikke så mye av hele greierne. jeg fikk ikke noe oppfølging etter på. noe som hs har reagert veldig på i etter tid. og jeg skal ha ekstra oppfølging gjennom alle svangerskap pga navelstrengen. og for å ta det med så va jeg innom sykehuse ofte da jeg gikk med han for jeg hadde mye falske rier og hadde så veldig vond i magen. men de fant aldri ut hva det var. eller de tok ikke tester heller da..uten om uvi . det viste seg da han ble født at det var pga navelstrengen at jeg hadde hadde så vondt i magen. han lå å dro i morkaka hele tiden. ble litt rotete forklart :) men du forstår sikkert.

jeg er også VELDIG uskikker på om jeg skal føde på normalt vis..har lyst..men vet ikke om jeg tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...