Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har vært mye snakk om søvn og skrikekurer her i det siste, og vi er vel en av de som har et ønske om mer søvn om natta. Mest fordi jenta mi på 6 mnd er en så mye mer fornøyd unge etter litt sammenhengende søv, og fordi jeg har et ønske om å være en mamma som er mye mer tilstede for henne, med litt overskudd.

Vi startet natt til igår, bestemte at melleom 23-6 skulle det være natta. Hun legger seg 19 og pleier nemlig å våkner rundt 23 for mat. Jeg ventet, men hun sov og sov, helt til 0230! Da fikk hun heller mat da, og sov til 5 (bæsjestyr) og videre til 0830.

I natt la hun seg 20 og sov til 24. Da fikk hun mat, og jeg la meg i kjelleren. Pappaen ringte meg 0740 i morges!!! Da var det en sulten og blid jente som ventet. Hun hadde våknet litt 02 og sovnet igjen. Videre var hun våken fra 0330-0439 pga bæsjestyr (hun bæsjer alltid om natta...) Da var hu visst rasende, men pappa trøstet, gav vann og skiftet. Så sov hun altså til 0730. Jeg føler meg som et nytt menneske og har allerede gått langt tur med vogna og bikkja. Vi fortsetter i kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at det går riktige veien! :o)

Skrevet

Dette var god lesning:) Vi skal også nattavenne, men jeg har vært syk i helgen, så jeg utsetter det litt...

Skrevet

og i natt sov hun fra 20-0515!!!!! det betyr vel at hun sov "rundt"? i tillegg bare la jeg henne i senga og hun sovnet etter tjue sek i går kveld. Hadde aldri skjedd for en uke siden. Dere som sliter, og gruer dere til å "øve" på søvnen - det nytter!

Hilsen Et Nytt Liv

Skrevet

Iflg bøker jeg har lest, regner man det som å "sove gjennom natta" så lenge de sover fra tolv til fem. Så gratulerer, du klarte det med god margin, faktisk 4,25 timer over grensa!

Skrevet

Gutten vår er 7 mndr., og vi hadde bestemt oss for at i helgen som var nå skulle vi avvenne han med nattmåltidene. Han får jo tross alt 2 grøtmåltider, og et halvt glass med middag på dagtid (+ pupp etter maten og når han legger seg) Leste innleggene om nattamming på sidene her, og skjønte at det var på tide med avvenning: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/s_vn/ikke_mer_behov_for_nattmat_nr_man_er_et_halvt_r

Han har siden han var 2 mnd. lagt seg kl. 19, og det har vært veldig varierende hvor lenge han har sovet før han skulle ha mat. I det siste har han våknet kl. 02.30 deretter kl. 05.30 og så en gang mellom kl. 07 og 08 - da står vi opp.

På nyttårsaften (natt til første nyttårsdag) sov han fra kl. 19-05.45. Kan tro jeg var overrasket. Tenkte det var et engangstilfellet, men han sov like lenge natt til 2, 3, 4 og 5 januar. Da helgen kom virket det dermed som at vi slapp unna avvenningen, men natt til lørdag våknet han kl. 02.30. Jeg hadde bestemt meg for at han ikke skulle få noe mat før etter kl. 04. Pappan hans var der inne i 2 timer og trøstet, og ga vann. Han holdt på å duppe flere ganger, men våknet igjen og begynte å gråte. Kl. 04.30 ga pappa meg lov til å gi pupp, og poden sov videre til kl. 07.45. Neste natt sov han hele natten, og i natt våknet han 01.50. Han gråt ikke helt, det var mer klaging. Pappa var inne og ga han smokken 2 ganger, og kl. 02.30 sov han videre. Vi sto opp kl. 07.45 i dag.

Det er utrolig deilig å få sove hele natten igjennom. Hadde nesten glemt hvordan det var.

Så til alle dere som skal prøve å avvenne barna deres. Lykke til, og det er definitivt verdt et forsøk. Som mor var det tøfft å høre på at han gråt i to timer, men det går over og det er ikke verdens undergang (selv om det kan føles litt slik)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...