Gå til innhold

Ammer dere ofte på natten nå?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Min datter nærmer seg 5 mnd nå og de siste nettene har hun spist hver 2 time. Jeg passer på at hun ammer ofte om dagen også, med plan om å forhindre så mye nattamming... Er deres barn slik også? Er det bare økedøgn og at hun trenger mer næring for tiden, eller er det på tide med litt annen føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår tulle er 4 mnd og en uke gammel og har den siste uka begynt å våkne mellom kl. 2 og 4 igjen og så igjen rundt kl. 6-7. Siden hun var rundt 2 mnd. har hun sovet fra ca. 22 til 5-6. Hun har fått mm ca. hver 3.- 4. time, pluss mme i tillegg før hun legger seg for kvelden. Etter at vi begynte å gi henne mme i tillegg sov hun mye lengre.

 

Da hun begynte å våkne på natta igjen begynte vi å gi henne litt maisgrøt (en mme måleskje med pulver) en gang for dag, Hun spiser det og det virker som hun liker det godt. Har nå gitt det i en uke og hun våkner fortsatt på natta og får pupp.

 

Regner med at det går seg til etterhvert. Skal begynne å øke på med større grøtporsjon nå fremover. Det kan jo være at magen reagerer på grøten og at det er det som gjør at hun fortsatt våkner, men det virker egentlig ikke slik.

 

Har lest at barna kan begynne å trøble litt med søvnen rundt denne alderen igjen etter å ha sovet lange netter tidligere. Og det kan jo være at hun kanskje trenger mer mat/næring, men du kan jo spørre helsesøster for sikkerhets skyld. :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til tider er det mye amming på natta! Blir så sliten av det. Har vært mye nattamming etter jul. Men ulikt mønster fra natt til natt. Er vel snart på tide å starte med litt grøt, og håpe at det bedrer seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Annenhvertime hele natta, jeg holder på å bli sprø, føler meg som en zombi, for han sover bare korte dupper på ca 1/2 time 3-4 ganger om dagen og da blir det jo ikke noe søvn på meg på dagtid heller....

 

Magnus er straks 5 mnd og jeg skal til hs 16 jan. og skal snakke med henne om det da, regner vel med at jeg uansett begynner m litt velling/grøt om kvelden i løpet av neste uke hvis han ikke begynner å sove litt lengre av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat som å lese om oss også. Nesten litt godt å se at andre også har det sånn...

Hadde liksom ikke trodd at jeg skulle begynne å amme oftere på natta, heller sjeldnere.

Får vel ta en prat med hs vi også, og se om vi kan begynne med litt fast føde. Vi har ikke time hos hs før ved 6 mnd vi nå da... noen som vet om man kan bestille seg en ekstratime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke om det er så sor forskjell på helsestasjonene, men hos oss er det åpen helsestasjon en gang pr uke, hvor alle bare kan komme å veie, måle og prate med helseøster. Heller ingen problem å bestille ekstra time. trenge å prate med HS i romjulen å da fikk jeg time samme dagen. Synes det er rart om du ikke kan komme å snakke med dem når du trenger det..er jo derfor de er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gutten min er 5 mnd og vil fortsatt ha pupp 3-4 ganger om natten, men vi har begynt med grøt og middag og...men han tar ikke smokk, så er nok derfor..er ikke sulten lissom, skal bare ha kos! Men du kan jo godt bynne me grøt om kvelden nå, hender at det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer masse på natten, har gjort det hele tiden. Ingen av mine barn har sovet noe særlig godt før de er rundt året, så jeg regner med at Ingeborg er tilsvarende...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår er 4 1/2 mnd nå, og ja her ammes det jevnt og ujevnt. Godt å høre at det er normalt. Det er akkurat som dere beskriver det her hjemme også. I natt var det ikke så ille. Da snakker jeg om at hun sovnet kl.23,og våknet igjen kl.05.30 for første pupp. Men vanligvis er det 2-max 3 timer mellom hver. På dagen har hun vært våken mye mer i det siste også. Sover gjerne ikke mer en 3x30 min i løpet av hele dagen. Til neste uke skal vi på helsestasjonen, og da skal jeg veie henne siden jeg synes hun er tynn. Prøvde å gi mme-tillegg i går kveld uten hell. Prøver igjen en annen kveld for å se om det metter litt mer. Tenker å begynne smått med maisgrøt snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, det var godt å lese at andre har samme problemet. Her er masse amming om natta, men prøver nå å stålsette meg for noen skrikenetter, han er nemlig ikkje svolten, helst kosen han vil ha om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammes om natten og etter en tid med annenhver time med amming og at jeg fant ut at en baby på 8 kg trenger pupp 10 g om i døgnet og min nærmer seg 9 kg så fant jeg ut at da er det grøt som gjelder

 

Har begynt å innføre grøt og det er tydeligvis digg;)

 

Kombinasjonen at økedøgnene har gitt seg og innføring av grøt har gitt 4-5 timers natt før amming og så nye 4 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...