Gå til innhold

Hva er best for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et veldig kaldt forhold, og dessverre tror jeg det er for sent å få et godt forhold. Han har skadet meg for mye med sitt temperament og dårlige oppførsel. Jeg synes det er så trist, men jeg er sikker på at det skyldes hans tøffe oppvekst. Vi har barn på 2 år som er en skikkelig solstråle! Hvis jeg velger å gå fra han vil han garantert kreve deling 50%, og det tror ikke jeg er bra for barnet. Hvis ikke går han rettens vei, det har han sagt. Jeg vil ikke være borte fra barnet 50% av tida....Jeg lurer på om jeg må holde ut i dette kjipe forholdet med en temperamentsfull (veldig) mann for å få være med barnet. Faren er flink med barnet da, men jeg har det ikke godt. Vanskelig. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om han er flink med barnet så merker sikkert barnet at han ikke behandler deg bra. I alle fall at du ikke har det bra. Og det at du ikke har det bra påvirker hvordan du klarer å utføre morsrollen. Og det er jo ikke noen god stemning å vokse opp i hvis dere ikke er glad i hverandre og viser hverandre tilstrekkelig respekt.

Selv har jeg tenkt mye på at jeg ikke vil at datteren min skal lære at det er greit å bli behandlet dårlig.

Og hvis far behandler deg dårlig kan barnet lett lære seg dette mønsteret.

Jeg aner jo ikke noe om hvordan far er, men kanskje det ville vært lurt å snakke med en advokat om hvor stor sansynligheten er at han får 50%. Jeg mener, hvis han har et voldsomt temperament, er du sikker på at dette ikke kan gå utover barnet når du ikke er der?

Forstår veldig godt at du ikke vil være borte fra barnet 50%, men husk å ta vare på deg selv også.

Lykke til!

Skrevet

Det er sjelden at det dømmes 50-50 i noen rettsak med så små barn. Jeg har selv en gutt på 2 og et halvt år,ble slutt med barnefar da han var 9 mnd. Vi var på familievernskontoret fordi faren ville ha 50-50.

Megleren sa at den tanken kunne han bare legge fra seg. Det ville ikke være aktuelt eller anbefalt før barnet var kommet opp i barneskolealder og hvis vi bodde nærme hverandre(jeg og barnefar) og at vi hadde en god tone oss i mellom. Begrunnelsen er at det er en veldig rotløs og stressende tilværelse å bo i bag en uke der og en her.

Nå bor vi 20 mil unna hverandre og har IKKE en god tone så dette blir nok aldri aktuelt. Gutten er der annenhver helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...