Gå til innhold

Da lille Jonah kom til verden! (lang fødselshistorie)


åsså jeg da :=)

Anbefalte innlegg

var på sjekk tirsdag 2 januar etter at jeg våkna med kanllhard kynner som holdt koken i langt over en time. fikk der vite at jeg hadde to cm åpning, etter to uker med herlige maserier:) ble strippa og fikk time torsdag pga lite fostervann.

 

natt til onsdag 03.01 våkna jeg klokka fire av rier, var litt redd for at det skulle være maserier og lureri, så satt på bim til sambo sto opp og skulle på jobb. ringte føden rundt halv sju og det var da ett minutt rier med ti min mellomrom, slik det hadde vært jevnt nesten helt fra jeg våknet.

 

fikk beskjed om at sambo skulle holde seg hjemme og jeg skulle ringe igjen når det var fem min mellom riene. det varte og rakk, og halv fire var det endelig 5 min mellom og vi reiste inn til føden. jeg var innstilt på at dette kunne fremdeles ta laaaaaaaaang tid, så var litt redd for å bli sendt hjem igjen(er 2 mil til sykehuset).

 

kom inn og ble sjekket av verdens nydeligste jordmor, hadde da fire gode cm åpning. da vi kom inn på rommet "vårt", ble jeg sittende litt å lure på hva vi skulle gjøre på nå, og sa til sambo at det var synd vi ikke hadde tatt med en kortstokk eller no, for å få tiden til å gå(jaaaaaaada, er førstegangsfødene med store blå glugger, ingen tvil).

sendte sambo ned i kantina for å kjøpe noe å drikke, hadde fremdeles fem min mellom, og riene var egentlig helt greie. klokka var da halv seks, og jeg kjente at de ble tetterer og tettere. når sambo kom opp igjen litt før seks(han var borte ca 20 min) var det plutselig 2min mellom riene, og jeg fikk legge meg litt i badekaret.

 

etter en liten stund i badekaret ble riene vondere og vondere og krevde full oppmerksomhet. gikk opp av badekaret rundt sju og fikk da en ny jm, som fulgte meg resten. hadde da 5 cm åpning. jeg og sambo gikk tilbake til rommet og jeg begynte å gå i sirkel på gulvet, riene var temmelig vonde!!! litt før åtte var jeg så utslitt at jeg begynte å gråte, og ba sambo ringe etter jm, var HELT utslitt og var innstilt på å få noe smertestillende, slik at jeg skulle ha krefter nok til pressriene.

 

Jm kom inn og sjekket meg før jeg fikk spurte etter noe(klarte ikke å snakke pga tette og vonde rier) til min store forbauselse sa hun at her var det full åpning og bare å begynne å presse!!!!

 

fikk meg opp på fødebenken og begynte å presse rett før åtte. kvart over åtte var jeg klar til å kaste inn håndkledet, men visste at det "bare" var halvtime- tre kvarter igjen maks, og presset mer jeg orket!

 

klokka 21.35, etter over 1,5 times pressrier kom endelig Jonah til verden, 36 cm rundt hodet, 3940g og 52 cm;)

 

verdens nydeligste lille gutt, med verdens sterkeste lunger :) han sprella som en fisk på vei ut og hadde hånda ved siden av hodet;)

 

hadde litt startproblemer med ammingen, men reiste hjem fredag klokka 11, etter 1,5 dag på barsel:)

Sydde ett sting, men det er og eneste "plagen" jeg har:)

 

Tusen takk for alle hilsner!!!

 

klemmer fra Åsså jeg da:) og lille Jonah:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk fin historie!! Og så herlig at du nesten va ferdig når du ville ha smertestillande. Gratulerer!!!!!!!!!

 

Klem frå studentbaby og vesle vakre Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefin historie.

Ikke rart det tok lengre tid før han kom ut når han skulle med ene hånden samtidig =P

Håper dere koser dere utrolig masse, gratulerer igjen og lykke til videre

 

Klem fra verrei og lille Christel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Alt i alt kunne jeg vel ikke drømt om en kjappere og bedre fødsel, men føles ikke akkurat sånn når man står midt i det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...