Gjest Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hei Hei.. Jeg har såååååååååå lyst til å fortelle det til venner og familie selv om jeg nettopp har funnet ut at jeg er gravid. Har flere venninner som spør hele tiden for de vet at jeg sluttet på pilla for 4 mnd siden, og hater å ikke si noe.... Bare siden torsdag da jeg tok den første testen som var svakt positiv så har 3 venninner spurt meg om jeg er gravid....Jeg hater å lyve om det... Men hva om det ikke går bra, hadde nemlig spontanabort sist gang... Hva lenge venter dere?
Ladybug~N&E Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har fortalt mine nærmeste det. Jeg er 4+6 i dag. Har mistet selv og jeg syns det var fint å ha noen som visste hva jeg gikk igjennom da. Men kretsen av dem som vet det nå i forhold til sist gang erkraftig redusert. Et par venninner og ev. foreldre syns jeg man godt kan si det til Godt å ha noen å snakke med uansett om det går veldig bra eller ikke så bra. Og ikke minst: Det å ha noen å snakke med graviditeten om når typen blir lei er alfa og omega!!!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg fortalte det i jula når jeg var hjemme hos mine foreldre.. da var jeg 9 uker på vei.. jeg syns man skal fortelle når man selv mener at det er rett... kan være godt å ha noen å snakke med hvis det går galt også.. *bank i bordet* for at det ikke skjer!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Tror nok jeg også ender med å fortelle det til de nærmeste, sist gang var det grusomt når jeg måtte ringe mamma og fortelle at hun måtte passe lille gutt fordi jeg måtte på sykehuset pga SA når hun ikke engang visste om at jeg var gravid.. Og så er det vel litt med det at det er godt å ha noen å snakke med og ikke minst kunne vise gleden ved det :-) Selv om jeg selvfølgelig tenker på det som skjedde sist, så føler jeg ikke at det kan stoppe meg i glede meg denne gangen..
calla*høygravid:) Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har fortalt det til noen av mine veninner, og nærmeste familie da jeg var i uke 6. Men nå vises det godt, så jeg gidder ikke skjule det mer, så hvis noen spør så sier jeg ja. er i midten av 8 uke nå.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Ble litt overrasket der.. Syntes det så godt i uke 8??? At folk ser det?? Vet det syntes mye tidligere hvis du allerede har barn men uke 8 syntes jeg var tidlig.. Men så moro å kunne vise det allerede... :-) Gleder meg til magen min begynner å syntes...
Mamman til Mina og Sara Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Jeg fortalte det tidli til mine nærmeste og de på jobben. syntes det er helt greit sånn siden jeg plutselig var tom for energi og løp på do hele tiden..
Kanutte og prinsen Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har fotalt det til søster + besteveninne, og er bare 5+0 =) Men resten må vente til etter uke 12, inkl. foreldre!
Tide-li-bom Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Man må nesten ha noen å snakke med om graviditeten, sambo kan jo kanskje bli lei Vi gjorde en avtale om at vi kan fortelle det til èn person vi stoler på før 12. uke. Så jeg fortalte til min søster samme dag som testen var positiv, han har fortalt det til en kompis. Vil nok fortelle til foreldrene våre om noen uker (er bare 4+4 nu)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Krysserfingrer: Kan jeg spørre deg om hvor lang tid det tok etter SA før du ble gravid igjen....? Mistet for en mnd siden selv, var i 8.uke.. Lurer fælt på dette....
Magda73 Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Forrige gang hadde vi bestemt oss for å vente med å fortelle det til uke 12, men jeg ble avslørt etterhvert ettersom jeg ikke drakk. Denne gangen ville det nok vært lettere å holde på hemmligheten, men jeg tror ikke vi skal være så hemmlighetsfulle. Familie og nære venner vil nok få vite det ganske snart. Jeg er litt usikker om når jeg skal fortelle det på jobben, jeg er leder og vet at noen av de jeg er leder for vil bli veldig usikre hvis jeg ikke har vikaropplegg klart når jeg forteller det. Men om jeg blir mye dårlig i begynnelsen vil jeg nok si det til min sjef.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå