Småbarnsmor med frysespire Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Når jeg skal på do for å kvitte meg med væske, så kjenner jeg en ubehagelig smerte i magen. Ikke sånn urinveissmerte, men noe annet. Spesielt hvis jeg virkelig har full blære!! Andre som føler dette? Jeg tenker at det kan være "bevegelse" i livmor siden ei stor blære sikkert trenger større plass enn ei lita(?) Er bare vondt da med en gang, så går det over.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Jeg fikk nettopp vite at det er kynnere jeg kjenner nå og da. Jordmora sa at det godt kunne komme når jeg tissa, bøyde meg eller strakk meg. Kjenn på magen når du kjenner smerte. Hos meg knyter det seg helt tydelig, og magen blir steinhard i noen sekunder. Håper dette var til hjelp!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg hadde det slik rundt uke 13 tror jeg det var. Men det hjalp for meg å lene meg framover + å prøve slappe av, og ikke presse ut urin, bare la det renne. Så gikk det over. Vi vet jo at det strekker og spenner seg i muskler og ligamenter. Det er vel helt normalt.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 For meg er det ikke uvanlig at det blir vondt etter at jeg har hatt veldig full blære, og at den blir tømt. Det er en reaksjon på at den har vært så fryktelig sprengt. Går over etter en liten stund. Kan være det du også har...?
Lovehearts Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 jeg får kynnere nesten hver gang jeg må på do... ligger gjerne og ser på tv om kvelden, hvis jeg da må på do, og holder meg 5 sek. kommer kynnerne med engang. så jeg må bare løpe på do, med engang jeg kjenner at jeg må tisse....
Filosofia m/supersprett Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også dette. Startet på lillejulaften med legevaktbesøk og nytt legebesøk 3 juledag. Legen(hun jobber også på helsestasjonen) fortalte at det er båndene som holder livmoren på plass som gjør vondt. Jeg hadde så vondt på høyre side/lyske at jeg trodde jeg hadde blindtarmbetennelse. Det var vondt hele tiden, men når jeg tisset(spes om morgenen) gjorde det ekstra vondt. Når blæra blir fylt opp strekker disse båndene seg gradvis og merkes ikke så godt. Når blæra er full er disse båndene strukket maksimalt, for så å krympe sammen igjen på kort tid når man tisser. Sånn er det i alle fall hos meg. Gjør så vondt at jeg gruer meg for å gå på do. Jeg løser det ved å gå på do med en gang jeg kjenner jeg får tisse litt. Aner ikke om det er det samme du sliter med, men høres litt sånn ut.
Filosofia m/supersprett Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Glemte å si at jeg synes ikke det føles som kynnere. Da blir magen også hard, men det gjør ikke vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå