Gå til innhold

Når kontroll hos legen?


millymolly&mini

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som veit når en kan ta kontakt med lege for første kontrolltime?

Noen som har vært på kontroll allerede?

Lurte litt på å ringe i neste uke, for tidlig....?

 

millymolly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

Hvor langt på vei er du da? Er ikke 100% sikker, men tror det er normalt å ha første kontroll fra 8 - 12 uke. Jeg er 7 uker på vei, har vært hos legen alt, fikk bekreftet at jeg var gravid og satt termin, men ellers fikk jeg ikke gjort så veldig mye mer enn å sette opp ny time om 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll er mellom uke 8 og 12 ja, med mindre det ligger noe spes i genene o.l. som gjør at man trenger tettere oppfølging.For eksempel hvis det er mye blodpropp i familien og hvis man har spontanabortert før.

Jeg bestilte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid(2. januar) og har fått time i uke 11, den 12. februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Takk for svar!

 

Er ca. 5 uker på vei. termin 11. september! Synes det er vel seint å komme først til lege i uke 8-10, men det er vel sånn det skal være!

Har kontrollene blitt færre i dag enn for to-tre år siden?? Ble fryktelig usikker denne gangen om når kontakte lege, for ved forrige graviditet kom jeg til i uke 5-6! Alt bra ved forrige graviditet, ikke noe spesielt, men fikk en dårlig fødselsopplevelse med akutt keisersnitt og lite oppfølging i ettertid!

Masse spørsmål og tanker... har dere det sånn???

 

Millymolly

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er litt seint å dra til lege da, men på en annen side så er det ikke så mye de kan gjøre før den tid. Så disse ukene bruker jeg bare til å prate med andre som er i samme sit. som meg(som f.eks her på barn i magen=)) og lese masse. Så håper jeg tiden begynner å fly snart. Den siste uken har jo føltes som en måned nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg ringte legen så fort jeg hadde tatt testen.. 4 januar. Fikk time allerede 11.januar. da er jeg 7 uker på vei.

Gleder meg bare til å få satt i gang, samt virkelig å få bekreftet graviditeten av en lege.. det føles trygt.

 

Jeg synes dagen går fort, men har veldig behov for å prate med noen... så er godt jeg fant dette forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...