Gå til innhold

Når kontroll hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som veit når en kan ta kontakt med lege for første kontrolltime?

Noen som har vært på kontroll allerede?

Lurte litt på å ringe i neste uke, for tidlig....?

millymolly

Fortsetter under...

Skrevet

Hei du:)

Hvor langt på vei er du da? Er ikke 100% sikker, men tror det er normalt å ha første kontroll fra 8 - 12 uke. Jeg er 7 uker på vei, har vært hos legen alt, fikk bekreftet at jeg var gravid og satt termin, men ellers fikk jeg ikke gjort så veldig mye mer enn å sette opp ny time om 14 dager.

Skrevet

Første kontroll er mellom uke 8 og 12 ja, med mindre det ligger noe spes i genene o.l. som gjør at man trenger tettere oppfølging.For eksempel hvis det er mye blodpropp i familien og hvis man har spontanabortert før.

Jeg bestilte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid(2. januar) og har fått time i uke 11, den 12. februar

Skrevet

Hei !

Takk for svar!

Er ca. 5 uker på vei. termin 11. september! Synes det er vel seint å komme først til lege i uke 8-10, men det er vel sånn det skal være!

Har kontrollene blitt færre i dag enn for to-tre år siden?? Ble fryktelig usikker denne gangen om når kontakte lege, for ved forrige graviditet kom jeg til i uke 5-6! Alt bra ved forrige graviditet, ikke noe spesielt, men fikk en dårlig fødselsopplevelse med akutt keisersnitt og lite oppfølging i ettertid!

Masse spørsmål og tanker... har dere det sånn???

Millymolly

Skrevet

Jeg syns også det er litt seint å dra til lege da, men på en annen side så er det ikke så mye de kan gjøre før den tid. Så disse ukene bruker jeg bare til å prate med andre som er i samme sit. som meg(som f.eks her på barn i magen=)) og lese masse. Så håper jeg tiden begynner å fly snart. Den siste uken har jo føltes som en måned nesten!

Skrevet

Hei

Jeg ringte legen så fort jeg hadde tatt testen.. 4 januar. Fikk time allerede 11.januar. da er jeg 7 uker på vei.

Gleder meg bare til å få satt i gang, samt virkelig å få bekreftet graviditeten av en lege.. det føles trygt.

Jeg synes dagen går fort, men har veldig behov for å prate med noen... så er godt jeg fant dette forumet

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...