Gå til innhold

Hviledagen hellig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som praktiserer dette? Eller er søndagen som alle andre dager i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søndag er omtrent slik:

Jeg kommer meg ikke alltid til messe, det kommer an på lillegutt, men når jeg kommer hjemderfra spiser vi frokost og tar det helt med ro til utpå ettermiddagen. Da lager vi enten middag eller drar hjem til mine foreldre før vi kommer hjem til kveldsstell og mere avslappning i sofaen. Vi gjør kun hyggelige ting og prøver å unnga å stresse. Ikke noe husarbeid, men unntak av smårydding og slikt.

Men, det skal sies, slik hadde nok søndagene mine vært uansett om jeg hadde gått til messe eller ikke. Når det er helg vil jeg gjerne slappe av.

Skrevet

Jeg er ikke religiøs, så for meg er søndagen en vanlig fridag. Jeg gjør ofte husarbeid, men jeg unngår å jobbe i hagen, vask vinduer o.l av hensyn til de som vil holde dagen hellig.

Skrevet

Jeg holder hvile dagen hellig , men ikke fordi jeg er kristen , for det er jeg ikke. Je synes det er viktig at vi har en dag der en kan slappe av uten jobb,shopping ol og heller bruke tiden på hverandre og familien. Kanskje gå på bading, kino eller bare være hjemme å kose oss med god mat. Tror det er viktig med enn sånn dag i en nok så stress preget uke.

Skrevet

-mamma~

enig med deg:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Forsaavidt enig med anonym jeg.. Selv om det av og til er kjedelig med soendager, er det den dagen man liksom maa slappe av.. Selv vasker jeg gjerne litt osv, for jeg har ikke mye tid til det i uka, da jeg jobber..Men koser meg og med TV, gaar tur ute, kanskje paa kino, besoeke venner osv

Skrevet

Jeg er kristen og vi prøver å ta det med ro på søndagene, men mange ganger synes jeg det er vanskelig å la være å rydde hjemme. Ser på dette som en utfordring. Vi går ganske ofte i kirken eller i hvertfall på søndagsskole med barna.

Skrevet

Innenfor husets fire vegger så tar jeg ikke hensyn til det. Ofte er dette den eneste dagen i uken jeg har mulighet for å gjøre rent. Så da må jeg gjøre det. Måker også snø, eller gjør hagearbeid på søndager, men ikke ting som bråker eller virker sjenerende for naboene.

Helgene er hviledager på den måten at man har fri fra jobb. Derfor blir jeg litt irritert på sportsidiotene her omkring som alltid skal ha konurranse på søndager! Høytalerne er ganske slitsomme å høre på og durer og går nesten hele dagen. Luftrommet er for alle og man bør derfor ta hensyn til de som ikke har lyst til å høre på at den og den nå starter med startnummer ørten og at den og den (unnskyld meg) idioten kommer inn som nr. hundre og ørten. Forstår at de må få lov til å gå på ski og konkurrere, men må høytalerne være så høyt på? Det er jo de i star/mål området som har behov for å høre resultatene ikke hele nabolaget!

Så ja ute i det fri er jeg sterkt for at man holder hviledagen som hellig. Naboene har behov for å hvile etter en lang og slitsom arbeidsuke de også - selv om de ikke liker å gå på ski eller stå slalom.

Beklager dette klageinnlegget, men måtte bare få det ut. :-) Så beklager om jeg virker usportslig nå, men jeg digger at det regner! Ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...