Gå til innhold

oppskrifter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter et tips fra en her inne på bim, om at det fantes kokebok her.

Det så eg ikke! :)

Me har ca 5 kilo kyllingfileter og trenger derfor nye oppskrifter.

Har vært innom matprat.no og sjekka i kokebøkene mine.

Men håper dere har oppskrifter som eg ikke har prøvd,

gjerne hjemmelaget pga løkallergien.

Grunnen til det er at me må bruke opp alt me har i fryseren for å tine fryseren for all isen...

*Takker på forhånd for alle oppskriftene*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heldige deg.

gå inn på prior.no der er det masse kyllingoppskrifter.

Skrevet

Heldige meg?? ka mente du med det? At me har masse kyllinger?

Me pleier å kjøpe 2 kg pakke med kyllingfileter fra kiwi (fristprice) og me syns de e gode de. Billig og :)

Skrevet

Masse godt du kan lage av kylling! Vi pleier å kjøpe kyllingfileter i Sverige (var der sist på fredag). Her er noen tips:

Kylling i wok. Skjær kylling i strimler, og stek disse sammen med strimlede grønnsaker (eller en ferdigpose), ha ris eller nudler til og litt soyasaus og sweet chili saus.

Thailandsk kylling. Stek kyllingbiter, og ha i litt curry pasta (vær forsiktig, er veldig sterk), ha evt. i litt hvitløk og ingefær for ekstra smak og kokosmelk. Pleier å bruke babymais, paprika og sukkererter til. Dog alt av grønnsaker passer. Server med ris eller nudler.

Kylling i fløtesaus. Stek kyllingfiletene hele, ha dem deretter over i en ildfast form, ha over saus (enten hjemmelaget eller fra pose), sammen med grønnsaker (jeg pleier å bruke champignong og løk, men dersom du ikke tåler løk, så bruk noe annet i stedet). Server med ris, salat eller baguetter.

Kylling fajitas. Stek strimlet kylling. Ha i krydderblanding (sånn ferdigpose), og legg kjøtt og diverse salatgrønnsaker, ost, salsa og rømme i en tortilla.

Kylling i tomatsaus. Stek kyllingbiter før du har det over i en ildfast form. Kok opp hermetiske tomater, tomatpure, litt hvitløk, litt chilipasta (evt. fersk chili), litt sukker og eddik (like deler for å få en sursøt smak), salt og pepper. Hell dette over kyllingbitene og stek ferdig i ovnen (ca. 20-30 min. ved 200 grader). Server med salat og ris/baguetter til.

Også mange gode poser du kan få kjøpt som du kan bruke kylling i. Jeg synes kyllinggryte Bali er veldig god.

Tror jeg skal ha kylling til middag i dag, jeg!

Skrevet

Takker for alle forslagene! Blir kylling på oss fram til me har gått tomt for dem :P

• 1 måned senere...
Skrevet

Åh, vann i munnen;) Lenge siden jeg har spist kylling ja...

Pleier å kutte opp grønnsaker:

Gulrøtter

løk

paprika

squach

brokoli

campinong

minimais

etc

Legger dette i bunnen av lang panna (holder igjen brokoli og champinongen for at den ikke skal bli svidd), med litt (mye) smør, og legger kryddrede filetene oppå. Lar det stå og godgjøre deg i ovnen på 175-200 grader. Mens jeg og tulla gjør mye annet i en god times tid.

Serveres med ris og en god saus;)

Gjør dette med koteletter også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...