Gå til innhold

Størrelse på seng + størrelse dyne og pute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt seng i str 120 x 60. I dag kjøpte dyne i dag i str 80 x 100 og pute i 35 x 40.

Er ikke denne dyna for stor eller er det bra at den er 20 cm bredere enn senga ? Noen med erfaring som kan svare meg på dette ?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme str har jeg på seng og dyne. Det de jeg kjenner med barn har også, så er nok det normale. Er jo slik størrelsene er.

Har kjøpt en 60*80 dyne til vognen som jeg kan bruke i begynnelsen dersom jeg synes den andre dynen blir for stor.Men tviler i grunn på at det skulle bli noe problem.

Skrevet

Takk for svar :-) Det er ikke så enkelt med alt dette man skal kjøpe inn.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Bare en ting, pute skal ikke brukes=)ellers så er det litt forskjellig fra person til person hva folk velger å bruke av dyne str. =)

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke pute? Trenger lillegutt det etterhvert eller bør jeg bytte den?

Skrevet

Tror det er etter 4-6 mnd eller noe man kan bruke pute. Jeg har også kjøpt pute, må jo ha det før eller seinere. Tror jeg :-)

Skrevet

Pga krybbedød faren (sltså kveling), babyer pleier å ligge veldig urolig om natta, så mange som havner under puta. Mange som snur seg på magen,og når de er så små så snur de seg ikke når de ikke får luft. Så pute er ikke å anbefale. E fikk kjeft av helsestasjonen da de kom på hjemmebesøk bare fordi e hadde lagt ei lita pute i vognbaggen hadn lå i på dagen (puta lå der pga gutten var kjempe tett i nesa og forkjøla).. Fikk beskjed om å ta den bort med en gang, og heller bygge opp baggen senga med bøker..

Skrevet

Kan godt bruke en helt flat pute fra begynnelsen av. De anbefaler det for å unngå at babyen blir flat i bakholdet/skallet.

Skrevet

Beg forresten ikke å bruke pute før han var over året, men om du har kjøpt, kan du bare ha den liggendes:)

Skrevet

Ja,ja da har jeg en pute i allefall. Er i uke 30 nå og fått det for meg at jeg må handle inn ting og tang. Er vel egentlig god tid igjen, men orker ikke noe stress på slutten :-)

Skrevet

Fisk, det kan du jo regulere ved å flytte på babyen mens h#n sover, anyway, vi har ikke hatt noe av de problemene. Men vet at før alt det med krybbedød greiene dukket opp, så anbefalte de puter, men ikke nå lenger sånn som e har forstått det. Men det blir jo seff opp til hver enkelt hva de velger=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...