Gå til innhold

Fler her som har forliggende morkake???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed på UL at jeg har anteriorliggende morkake, er den noen som har født før som har hatt det?? Har det noe med at jeg ikke kan kjenne sparkene til bebisen sååååå godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Ligger den opp mot magen, eller foran "åpningen"?

Med nr to lå min foran "åpningen" på 18-ukers UL. Men hadde en sjekk noen uker senere, og da hadde den dratt seg oppover, så d var ikke noe problem:)

Hvis den ligger opp mot magen, vil nok sparkene bli mindre tydelige ja.

Skrevet

Jeg har det ikke, men kjenner til det fra venninner. De fikk iallfall beskjed om at de neppe ville kunne kjenne spark før hvertfall uke 24.

Skrevet

Ligger den foran åpningen, må man inn til ny UL, for man må ha keisersnitt hvis den fortsatt skulle ligge der ved fødsel- men den flytter seg visst som regel da. Blir dratt med oppover etterhv ert som livmoren vokser.

Skrevet

Hun sa ikke noe om at den lå forran åpningen... Så da går jeg ut i fra at den ligger opp mot magen. Jeg er så sikker på at jeg har kjent spark, men det er bare sånne vage spark.. Når skal disse begynne regelmessig forresten?? syns jeg kan kjenne VELDIG lite en dag, så mer den neste, og sånn fortsetter det...

Skrevet

Blir vel mer og mer regelmessig etterhvert nå fremover :)

Kjenner ikke noe hver dag jeg heller, men av og til på kvelden, eller hvis jeg ligger og slapper av.

Koselig:)

Ligger nok opp mot magen, ellers ville du fått beskjed om å komme til ny kontroll :)

Skrevet

Jeg har også det denne gangen. Jordmoren sa at det kunne ta lengre tid før jeg kjente spark og at det også kan være vanskeligere å høre fosterlyden pga dette. Men kan ikke si jeg merker noe til det med sparka i hvertfall. Denne babyen er jo heelt hyper.. Sparker som en gal hele døgnet :)

Uansett så er det ikke farlig i hvertfall..

Skrevet

Hm... Okei.. Er 18+3, men er jo førstegang.. så det er vel ikke sikkert at jeg kjenner så himla mye enda.. Jeg kjenner det jo om kvelden når jeg har lagt meg, og så jo på UL at det var full fres.. Men alikevel liksom..

Nei, nå må jeg ta meg sammen. Hehe.. Bekymra førstegangs sier du?? Neeee.. Ikke veldig, men litt..

Skrevet

Hei Trine

Jeg fikk høre på UL at jeg har foranliggende morkake. Jeg kjente bobler i uke tretten, men ennå kjenner jeg mest kiling. Ikke direkte spark nei. Men bevegelser kjenner jeg hver dag.

Skrevet

Kan hende at jeg rett og slett ikke tenker over det.. Men jeg blir jo litt bekymra når "alle" kjenner noe hver dag.. :s

Skrevet

Ja, jeg har det, polstrer skikkelig mot magen. Kan kjenne sparkene best langt nede eller på sidene.. Begynte å kjenne sparkene utenpå i nyttårshelga, er i dag 18+6..

Skrevet

anterioer betyr at den ligger foran på magen ja, og ikke over åpningen :-) Jeg hadde det med nr 2 og kjente liv tidelig og ganske mye, men mest ut mot sidene og nede og veldig lite foran. Men tror aktivitetsnivået også varierer fra baby til baby, jeg synes så langt helt klart at denne babyen er MYE roligere enn brødrene sine, mener bestemt å huske at de var mye mer aktive på denne tiden enn det Bitteliten er. Kjenner endel liv hver dag, men ikke så mye hver gang.

Skrevet

Hm.. Tror jeg skal slutte og bekymre meg.. For nå er det visst liv der nede.. Kjent liv i nesten 2 timer.. Sånne dytt spes på venstre side.. Kanskje bebisen min er kvelds og nattaktiv, og sover mest på dagen.. ???

Skrevet

Jeg har foranliggende morkake, men det med sparkene har jeg ikke merket noe til. Har kjent daglige bevegelser siden uke 13-14. Nå er jeg i uke 25 og den sparker skikkelig, det er så du ser magen bevege seg.. Men merker det best, høyt oppe og på sidene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...