Gå til innhold

maser litt til jeg....ang støttekontakt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått innvilga støttekontakter til jentene.søkte for nesten 2 år siden,og nå fikk vi to greie og flinke jenter.en til hver =)

men,værken vi eller di har fått opplysninger om noe.annet enn timer i uka...noen som vet hva vi kan kreve,eller di.? hvor kan vi finne info om det? di skrev under tøushetsplikten med en gang da.jeg krevde det...men ellers aner jeg ikke noe om dette.har aldri vært borti det.men guri,jeg gleder meg =) å jentene også.di fungerer ikke på vanlige fritidssysler da di andre ungene er både lite interesert i å lære di å kjenne,og det blir for mye ekle ting til slutt.men dette tror vi skal gå.blir jo etter snuppene sine premisser.å hest er på lista,hehe.

endelig ser det ut til at di skal finne sine egne veier å gå.å mamman få litt avbrekk fra den til tider veldige krevende jobben det er å ha to med spesielle behov =) skummelt er det,men vi gleder oss.

men tilbake til det jeg egentlig skulle spørre om,hehe....

vet noen av dere litt om dette,eller vet om hvor jeg kan lete etter info??

hadde vært greit å lest litt.hun som jobber med dette gikk egentlig over hodet på oss da hun ansatte di to...vi skulle godkjenne di,men fikk høre på bygda at di var satt på jobben.....sånn skal det ikke være,så derfor vil jeg finne rettigheter og slikt selv,og banke det i bordet til dama...=))

takker for at du leste jeg...ble nok en gang langt,hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen kunnskap om dette, men hva med å titte på nav.no og se om du finner noe der?

Ville egentlig bare si at jeg er glad på dine vegne. Ikke lett når ting må tilrettelegges spesielt, men flott at dere nå får hjelp til akkurat det. Og hest og stall og småjenter er jo bare herlig da, både fysisk og mentalt:-)

Ellers er det jo fullstendig forkastelig at mennesker som er taushetsbelagte i jobben sin, plaprer rundt. Sånne bør få en advarsel synes jeg, det er ikke akseptabelt overhode!

Skrevet

skal se der inne ja..

jeg tok det opp med henne,men hun bortforklarte det...så skulle hun ta di inn til samtale,og se om di var brukbare,og ringe oss.hva skjer? jo,hun ansetter di uten å la oss si hva vi mener eller møte di først...jeg skal derfor finne alt om emnet,og sette dama på plass ved neste møte,hehe...da er det flere med,pra ppt osv.hun er sløv,og det liker jeg ikke!! jentene er ville,dette gleder di seg til.så nå blir det hest,basseng,baking,og alt annet di liker,hehe

Skrevet

Så fint for jentene dine - og så fint for deg!!

Jeg kan tenke meg at det krever enormt å ha to barn med spesielle behov, og jeg synes det er merkelig at dere har ventet i to år på å få hjelp... Velstands-Norge i et nøtteskall....

Jeg kan ingen ting om dette, vil bare si at dette synes jeg jammen var på høy tid - og dette fortjener du!

Og lykke til!!! Måtte det bli en ny æra både for deg og jentene!:-)

Skrevet

ja,dette er fint=)

vi skulle hatt avlastning for mange år siden...men vi har aldri savna det,for vi har aldri hatt det.ingen fam eller noen som har hjulpet.du kan tenke deg to babyer,som var syke.inn og ut av sykehus.vi var så slitne en periode at det gikk på helsa løs.men noe hjelp ble vi ikke tilbudt.

jeg ba om dette selv.for nå er di store,og må lære seg livet utenom mammas overbeskyttende vinge,hehe...å jeg vet di lærer mer hvis di får fritidssyssler.var en stund i drilling.men måtte slutte.di andre ungene nekta å være med hvis di var der...å mine to var flinke.drilla som bare det.di ble så skuffet,og sleit med dette i lang tid at vi bestemte at vi aldri mer skulle ha di på diverse på fritia.så nå blir det på deres premisser,og det tror jeg blir greit.

Skrevet

Hei :-)

Jeg har hatt støttekontakt til eldstejenten min i noen år nå. Har det fortsatt selv om behovet egentlig ikke er der. Men sleipe jenten min har fått det forlenget litt til fordi hun trives så godt med støttekontakten sin :o)

Når vi skulle få støttekontakt spurte barnevernet oss om hvilken alder, interesser o.l.vi ville st.kont.skulle ha. Slik at det ble tilpasset jenten min best mulig. Og vi kunne takke ja eller nei til den de fant. Tror de hadde annonse i avisen. Uansett så var vi kjempeheldig, vi fikk den perfekte jenten til oppdraget :-)

Men dere har mulighet til å si nei hvis de som er plukket ut ikke passer i alder, interesser o.l. :-) Det er dere som skal bestemme det. Ikke barnevernet.

Skrevet

Jentene vil forresten og få en viss sum for hvermnd som de skal fordele på aktiviteter de timene de har fått tildelt :-) Med de riktige st.kont.er dette et kjempefint tilbud. Jeg har bare positive ting å si om det :-)

Skrevet

dette er ikke gjennom barneværnet da.men gjennom hptu.for di som er sykisk utviklingshemma og lignende.

vi tror nok di jentene er supre.virker slik da,hehe.så vi skal se det an en periode og la di bli kjent først.men jeg ble så sinna over å bli overkjørt av den dama....

Skrevet

Det finnes vel ikke så mange forskrifter for hva en støttekontakt skal gjøre, verken når det er gjennom pleie og omsorg eller når det er gjennom barnevernet. Vedtaket går stort sett på timeantall og så skal det lages en tiltaksplan eller individuell plan som sier noe mer om innholdet i den hjelpen dere får.

Det er ikke riktig at dere får høre det på bygda før dere selv er informert. Her er det noen som har brutt taushetsplikten sin. Så bra at jentene virker OK, det er vel det viktigste for at ting skal fungere. I møtet med dama som har innvilget dette, er det lurt å si ifra om at dere ikke likte hvordan ting ble gjort, men at det ikke har noe med hvordan jentene er. Hør også om hvor mye utgifter de får dekket utover betalingen sin, det er jo avgjørende for hva jentene dine skal gjøre sammen med støttekontaktene sine. Hest og riding er jo ofte dyrt, sjekk om det er mulig å få til noe terapiridning eller lignende og om utgiftene til dette også kan dekkes.

Dessverre tar ting ofte lang tid i det offentlige, har sett det altfor ofte. Enkelte foreldre er så utslitt innen hjelpen kommer på plass at det de først søkte på ikke er tilstrekkelig og så må man søke om mer... Så fint at dere har fått to greie og flinke jenter og at jentene dine gleder seg mer enn de gruer seg til å komme i gang! Lykke til med møtet med den løsmunnete dama og med støttekontaktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...