Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Ja,vet det ikke er anbefalt(han er 7 uker),men i forbindelse med MYE magevondt og skriking(roer seg ikke på rygg),så prøvde vi å legge han på magen,og da sover han mye bedre....Blir vel halshugd nå.... Flere magesovere?
BizziBee Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Halshugging skal jeg avstå fra, men det er et ubestridt faktum at det øker risken for krybbedød. Når det er sagt, hadde vi samme situasjon med vår datter de 3 første månedene. Det meste ble forsøkt her også uten noe videre hell. Derimot roet hun seg betraktelig hvis vi bar henne over skulderen, eller hun fikk ligge på magen på meg eller pappan. En kiropraktor sa til meg at babyen ofte får lindring fra varmen fra foreldrene på magen, og at det ofte er grunnen til at de vil ligge sånn. Så løsningen for oss, var å ligge med henne oppå brystet slik at hun fikk sove. Så var det hver sin tur å få sove om natten, mens den andre passet på at hun hadde det bra. Når mannen min måtte tilbake på jobb, måtte jeg få hjelp fra foreldrene mine. Etter 3 mnd var hun kvitt verste magevondten og sov selv på rygg. Det løser ikke ditt søvnproblem, men det sørger hvertfall for at barnet får sove. Og det bruker bli bedre etterhvert, selv om det føles tungt nå....;-)
mjk Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 min gutt er magesover og har alltid vært det. han er nå 5 mnd. vi skjønte at han var en magesover da han var 7-8 uker. intill da bærte vi han mye og han sov kun på brystet vårt - også på nettene. dette var rett og slett veldig slitsomt og uutholdelig..så når vi la han på magen i vugga og sovnet der, ble det en helt ny hverdag for oss (og for lillegutt). Skjønner deg veldig godt jeg!:-) Lykke til!
vi blir 4 :o) Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 jeg kjenner flere små som kun ville ligge på magen.. og som bare skriker og ikke sover noe særlig når de må ligge på ryggen.. hvis man må velge mellom at den lille ikke sover, eller at man legger den på magen, imot de anbefalingene som er i dag, så ville i allefall jeg lagt lillegutt på magen også.. vil tro det er værre for den lille å ikke få noen god søvn! enn den lille økte risikoen for krybbedød.. Søvn er jo så viktig for barnets utvikling og modning.. men jeg skjønner godt frustrasjonen og den dårlige samvittigheten mange mødre får.. som de egentlig ikke burde ha ) Vi la lilleguttt på magen, og snudde han når han hadde sovet en stund.. da sov han godt videre, og nå har han vendt seg til å ligge på ryggen.. går jo ann å prøve, men ikke alle det funker på.. Lykke til..
M&M is my babies Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Jenta mi snur seg over på magen hele tiden. Jeg må si at jeg ikke liker det ettersom alt man hører om at de skal ligge på ryggen. Men hva skal jeg gjøre da. Legger henne på ryggen jeg men hun snur seg.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 noen barn har ikke noe valg om MÅ ligge på magen, feks. pga åpen gane (ei venninne av meg opplevde dette med barnet sitt). de fikk da tak i en alarm som barnet ligger på, den registrerer pusten til barnet. stopper det å puste lenger enn 12 sekunder(tror jeg d var), går alarmen. dette kan jo eventuelt være en løsning for de som har magesovere og bekymrer seg? ¤vil bare være hjelpsom¤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå