singel-mom Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hei Charlie 21, jeg ville bare kommentere ditt innlegg som du la under "sverting av fedre" "Det er alltid to sider av en sak. Noen her inne er overbeskyttende drittkjerringer som ikke lar pappaen ha barnet sitt alene før det runder året, å da selv om far er en oppegående og stabil mann. Å de mennene syns jeg virkelig synd på. De har flere rettigheter enn de vet om , virker det som. Vet om en mann som ikke får se ungen sin fordi han var utro mot eksen. Å han godtar det fordi han tror at han ikke har noen rettigheter. Har prøvd å fortelle han dette, men han sier at han vil ikke gå imot eksen for han tror han taper i en eventuell rettsak..men men.. Men som du skrev så finnes det også menn som det faktisk ikke er noe synd på. De er egoitiske drittunger som faktisk ikke ofrer barnets ve og vel noen tanke. Desverre Tror nok de som har ekser som er ordentlige folk som stiller opp for barna, som reagerer på de som skriver dritt om pappaene osv. For de har ikke opplevd det å måtte beskytte barna fra den ene foreldren. Charlie21 " - Hva mener du med at det finnes mange drittkjerringer som ikke lar faren ha barnet alene før det er året. Mener du på time samvær, eller på overnattingssamvær? - Jeg er enig i at å nekte far samvær fordi han var utro blir for tynt, men husk det er alltid to sider av en sak. Kanskje vet du ikke hele historien. - Å ikke glem at de er store forskjeller på å ha samvær med barn fra 0-3 år og fra 3 år oppover. Det er ikke like regler å forholde seg til her, dermed så blir det feil å være bastant i fht til hvor mye samvær en skal ha.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 "- Å ikke glem at de er store forskjeller på å ha samvær med barn fra 0-3 år og fra 3 år oppover. Det er ikke like regler å forholde seg til her, dermed så blir det feil å være bastant i fht til hvor mye samvær en skal ha." Singel-mom: nå er ikke jeg charlie 21, men det siste du sier der er feil. Det finne ingen regler for samvær, uansett alder. Det som er er at de anbefaler ulikt samvær for de minste kontra de litt større barna. Jeg mener at barn har best av å ha kontakt/samvær med faren sin. Har man gått bort og fått ett barn med en person får de la barnet se faren sin. Var han så komplett idiot er det merkelig at de lot seg bli gravide i utgangspunktet. Og ja, det finnes unntak!
ukjent Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Anonym over her, Du skriver: Jeg mener at barn har best av å ha kontakt/samvær med faren sin. Har man gått bort og fått ett barn med en person får de la barnet se faren sin. Var han så komplett idiot er det merkelig at de lot seg bli gravide i utgangspunktet. For det første: Det er faktisk ikke alltid det er til det beste for barnet å se faren sin! les eks i saker hvor det er vold og dop inne i bildet. En far er en far, ja. Men når farens oppførsel kan være skadelig for barnet, må barnet beskyttes. For det andre: Kanskje du ikke har fått det med deg,men folk kan forandre seg. Ting kan skje i menneskers liv som gjør at de eks begynner med dop osv. Da nytter det ikke å si at det var idiotisk å bli gravid. Faren til barnet mitt har en far som bruker dop og han har oppført seg som en idiot. Men det betyr ikke at jeg angrer på verken barnet mitt eller valg av far. Det er mer sammensatt enn som så.Liv er forskjellige og noen har mer å slite med en andre. Tenk deg om før du dømmer!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Jeg skrev også: Det finnes selvfølgelig unntak!!! Jeg skjærer ikke alle over en kam. Har vært sammen med flere ulike typer, og jeg må si jeg ser rimelig fort hvem de er som person. Er vel en god menneskekjenner kanskje, for jeg ville aldri blitt gravid med noen av dem. Har ett godt forhol til barnas far, og han har fått se de så mye han har hatt sjans til. Vi har fast samværsavtale, og har ikke tenkt å endre på noe for barna elsker pappaen sin
ukjent Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Joda, så den siste setninga også Jeg syns likevel du ikke tar nok høyde for at liv og mennesker er forskjellige i det du skriver. Du sier du selv har et godt forhold til barnas far(og det er jo self det beste),men da kan du kanskje eller ikke sette deg inni hva vi som ikke har det sånn sliter med..?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Du kan så si... hehe Min bestevenninne har barn med en fyr som jeg ser mange her beskriver som dophue, uansvarlig, lyver om alt mulig, skipper avtaler etc så jeg føler jeg får det inn med teskje fra den kanten. Vel, jeg skal ikke dvele så lenge ved denne debatten. Syns bare det er så alt for mange barn som ikke får oppleve å ha ett forhold til pappaen sin når det ofte bare er snakk om litt ekstra godvilje fra både mor og far.
ukjent Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Denne gangen er jeg helt enig med deg,anonym. Det er alt for mange barn som ikke ser faren fordi det mangler godvilje på begge sider. Jeg må også si at jeg syns det er bra å høre fra mødre som ikke sliter med en "håpløs barnefar". Det trengs her! Debatt er bra siden vi alle er i ulike situasjoner og føler ting forskjellig. Stå fram med nick da vel:)
Andrea05 Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 er enig i mye av det dere skriver her jeg. men er ulike fedre da.Husk det fins fedre og mødre som ikke gjør altid til barns beste. Jeg har barn med to ulike, de er håpløse ja, men jeg tenker barns beste og legger opp til det. selv om jeg har gode grunner til og nekte samvær, så tenker jeg ikke på fedre oppe i dette, barna MINE JEG STRAFFER. men nå bruker ingen av de dop av noe slag. men vet om ett tilfelle som er stygt av en mor. at en mor skal nekte faren og ha sønn sin pga sjalusi, og som en av dere skrev, denne mannen kan ikke gå til sak for redsel for og tape, og pga økonomi, han må bet masse pga jobb, mens hun enslige mamma får alt dekket. det er en god venn av meg, og ser hvordan han sliter med dette, ho bruker barnet som våpen mot han, det er faen stygt. Men må si. fins mange bra mødre og VELDIG mange bra fedre. ble litt rotete dette, men må forte meg se eller går det i buksa her... hi hi
winneboo Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Det jeg mener med at det finnes mange drittkjerringer som ikke lar pappaen ha barnet alene før det er over året, er at de er altfor overbeskyttende. Om mødrene ikke ønsker at pappaen har barnet på overnatting før 1år så respekterer jeg dette, MEN jeg syntes det er feil at pappaene ikke skal få ha barna noen timer alene dersom de er gode og ansvarbeviste fedre. Har lest innlegg her om at noen ikke lar pappaen trille tur alene med babyen engang, å når de nevner grunnene så er disse at barnet ikke burde være borte fra mor å at barnet trenger mor+ at de ammer osv. Da syntes jeg de er egoitiske. Angående det historien om han jeg kjenner som ikke får se barnet sitt så vet jeg hele historien. Kjenner eksen hans også å hun har selv sagt at grunnen til at hun nekter er at han må ta konsekvensene ved at han var utro å ødela familien. Så jeg vet at dette er eneste grunnen til at hun nekter, ellers hadde jeg ikke tatt det frem som eksempel. Jeg vet at det er store forskjeller på samvær med barn fra 0-3år og fra 3 år og oppover. Jeg sier min mening når folk spør, å jeg svarer utifra alderen de oppgir. Om folk ikke er enig så får jo det bare være så. Tvinger ingen til å gjøre som jeg sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå