Gå til innhold

de fremtidige svigerinnene mine er skuffet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen er at vi ikke vil ha med barna i bryllupet!!

Vi har selv en datter og hun skal være brudepike sammen med de 2 tanteungene mine. Men vi vil altså ikke ha barna med under middagen og på festen etter på. Grunnen er at vi skal ha alkohol og det er da en voksen fest. Jeg er av den meningen at barn og alkohol hører ikke hjemme. Svigerinnenene mine er skuffet for at de ikke får ha med seg barna sine og at det blir så mye kluss med kjøring og henting etter vielsen.

Hvordan gjør dere det? med eller uten barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde tenkt med barn, men siden det blir minst 15 barn tror jeg vi avlyser det...blir så dyrt og mye ekstra bord osv, pluss at de skal ha noen form for underholdning. Folk blir alltid skuffet over noe, men det er deres bryllup, så hvem bryr seg?=) Det er deres dag og dere skal ikke bry dere om hva andre synes...

personlig synes jeg at det er flott at dere viser ansvar å ikke har unger tilstede på fest..

Skrevet

ja det mener jeg også men tydeligvis ikke de. Jeg vil jo slevsagt ha med barna under vielsen. da har de jo oppgaver og får låne fin kjole og greier!!! men men.....

Skrevet

Er vel ikke noe å bli skuffet for det vel, er jo deres dag.

Viskal ha med alle våre 4 egne barn hele tida, men akter ikke å be andres.

Styggekle vi da :)

Skrevet

å fydda!!!! der er IKKE fint gjort:) hehehhe...tuller jeg!!!

Skrevet

Vi skal ha med ungene til middag. Alkoholinntaket er jo rimelig begrenset da. Sendes hjem før festen begynner. Blir ikke mange små. Våre, min brors og samboers småsøsken!

Skrevet

vi og sender barna hjem etter middag. Men hva me en 13 åring? skal hun få være der om kvelden eller dra hjem? er litt usikker...

Skrevet

Vi skal ha med barna under middagen og kakene , men så er det også slutt på moroa for dem .. Når vi spretter flaskene (skal ha alkoholfri middag pga barna) skal ungene hjem . Minste hos oss er da 2 år og eldste er 16 år .. Vi har ordnet med voksen barnevakt som henter barna og hun skal være hos dem på natten.(selv skal vi på hotell)

Skrevet

Bryllup er de voksnes fest, barn har ikke noe der å gjøre.

Men hvor går grensen egentlig? Hva når det kun er ett "stort" barn og resten små?

Jeg mener at barn er de frem til de er 18, dette pga alkohol.

Jeg er også imot barn (tenker de som ikke kan sitte stille, de under skolealder iallefall!) i kirken.

Mine gjester skal få beskjed om dette, dersom de har problemer med at de må ha barnevakt selv, både i kirken og nder festen, står de fritt til ikke å komme... det må de velge selv.

Men barn hører ikke hjemme i bryllup!

Skrevet

Vi skal ikke ha med barn, syns ikke det passer seg. Mange som har spurt, men vi har sagt nei til alle sammen. For meg er bryllup "voksenfest".

Skrevet

godt at det er flere enn meg med den oppfatningen! I kirken går det helt greit men da er det også slutt for de små! Eldste jenta er 6 år og minste er 3. de får foreldrene sørge for har barnevakt!!!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Våre tante og onkelbarn får være med under middagen, men de blir hentet før festen setter igang. De er veldig inneforstått med dette og ingen protester her i gården. Har noen som har små babyer også, men når festen begynner så er det ingen barn tillatt...

Enig at barn og alkohol ikke hører sammen!!!! Stå på ditt du!

Skrevet

Da vi giftet oss var barnen med til middagen og kaffen var over.

Da vi "Åpnet" baren var alle barn hentet.

Skrevet

Jeg mener at barn ikke skal være med i kirken heller. Små barn har ofte store vanskeligheter med å sitte stille, og babyer som ikke er vant til voldsom orgelmusikk kan lett begynne å grine for høy lyd eller sulten, pga bleien etc. Jeg mener at unger ikke har noe å gjøre i kirken heller.

Og små barn under middagen er plagsomt; både for de selv og for gjestene: det er som oftest foreldrene som må passe på de, og de sitter ikke lenge ved bordet av gangen.

Det er ene og alene brudeparet som skal ha oppmerksomhet denne dagen. Dessuten begynner en gjerne å innta en god del vin til middagen og da bør det heller ikke være barn til stede. Dessuten skal det vanligvis være en del taler som det er kjekt at alle får med seg, ikke ødelegges av hyl og skrik eller av unger som ønsker oppmerksomhet

Skrevet

Hei!

Jeg var akkurat forlover i et bryllup. Brudeparet hadde også alkohol (selvfølgelig) under middagen. De hadde datteren på2 år med under vielsen men hos naboen etterpå. altså ikke med på resten av bryllupet. Årsak; at de skulle kose seg med vin til maten og ha tid til å prate med alle gjestene.

Vi har også barn og de var velkomne, noe vi syns var bra siden vi ikke har særlig tilgang til barnepass. Vi hadde jo ikke behøvd å drikke alkohol, og det hadde jeg heller ikke gjort hvos vi hadde hatt de med. Fikk barnefvakt vi også da og valgte å ikke ta de med.

Syns det var en fin løsning jeg.

Skrevet

Vi skal ikke ha med barna. Vi skal ha dem med under vielsen. Jenta vår og sambos sønn skal gå opp kirkegulvet før meg. Men etterpå skal vi ordne barnevakt. Vi skal kun ha middag for den nærmeste familie. Men det blir en middag over mange timer. Tror det blir kjedelig for barna. Akkurat den dagen har jeg lyst å ha fri og slippe og springe etter datteren vår (som da vil være nærmere to år). Jeg ser ikke for meg at hverken hun eller de andre barna klarer å sitte stille så mange timer. Tror de har det bedre hos en barnevakt da!

Det er deres dag. Ikke bry deg om hva andre mener! Gjør det dere finner riktig!

Skrevet

Jeg sier meg enig i mye av det dere over har skrevet.

Selv mener jeg at bryllup og barn er pent på bilder. Men der stopper idyllen for meg. Praktisk er det mye styr. Barna får jo all oppmerksomhet på bryllup, og var det ikke brudeparet som skulle ha oppmerksomheten da?

Foreldre som har med små barn er gjerne mer opptatt av at barna sitter stille, spiser riktig, får gått på do, blir underholdt slik at de ikke gråter osv ved vielse og middagsselskapet. Brudeparet vil få begrenset med prat og samvær med foreldre som har med små barn fordi barnefamiliene sitter lite ved bordene da er gjerne plassert i enden av bordet på grunn av toalettgåing og når barna løper til og fra bordet..

Misforstå meg ikke, jeg liker barn, men er ikke tilhenger av at de skal være i sentrum på bryllup. Det finnes nok festlige anledninger i livet der barn er et naturlig midtpunkt og der festlighetene er mer tilpasset de små; jul, barnebursdager, juletrefester, konfirmasjonsselskap og dåp og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...