Gå til innhold

Vannkopper, trenger sårt noen gode råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på fire har fått vannkopper, er litt over hele kroppen, men verst på kjønnsleppene og område rundt. Det ser helt for jæ... ut rett og slett og jeg synes utrolig synd på henne. Hun skriker når jeg tar på "hvitvask" og gråter seg i søvn nå. Jeg tenker hvor vondt det hadde vært og hatt et sånt type utslett "der nede" selv, uff og uff. Hva gjør jeg da? Mistenker at det er noe mer enn bare vannkoppene, hele området er rødt og opphovnet, noen av koppene ser ut som sår med gult i. Har vært i kontakt med legevakta, men fikk beskjed om at "sånn er det å ha vannkopper..." :-( :-(

mess79

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være brannkopper også, men uansett prøv potetsmel, det svir ikke, det skal tørke inn koppene, og la henne ligge uten pysj om natten. Da blir hun ikke så varm. Lykke til.

Skrevet

Hadde det samme med jenta mi. Ring til fastlegen din og be han skrive ut en resept mot allergi (husker ikke hva den heter, men den er flytende). Den stopper kløinga. Var som å skru på en bryter på jenta mi.

stakkars søte små...

Lykke til...

Jeg trengte ikke få time hos legen, bare ringte og ba om det...

Skrevet

Broren min hadde vannkopper da han var 30... Iflg. ham var hvitvask bare bortkastet. Vi kjøpte flytende Eurax og smurte på og han sier det hjalp. Ble seigt i håret, selvsagt, men det får jo bare være sånn.

I tillegg var det beste å ikke ha så mye klær på seg. Virker som gnissing fra tøyet provoserer frem flere kopper. Får huden mest mulig luft går de mer tilbake av seg selv.

Allergimedisin er nok også et tips, men det tenkte vi ikke på selv.

Skrevet

Jeg ville ha smurt på aloeveragelè, latt det tørke og strødd på litt potetmel (blås bort det overflødige). Det vil lindre kløen, samt at potetmelet gjør at huden ikke gnisser mot sårene. Gjenta det flere ganger pr dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...