Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å trene på legging med lillesnupp på 5 mnd. Bortsett fra en kveld så blir han hysterisk når jeg legger han i senga si. Men på nettene etter begge gangene han får mat så er det ikke noe problem. Da sovner han med en gang i senga si. Jeg pleier å flytte han over i sin egen seng når vi går å legger oss. Men skulle gjerne hatt han til å sovne i egen seng. Skjønner ikke helt forskjellen jeg, hvorfor det går så smertefritt på nettene.

Han holder på å å tenner da. Er det verdt å vente med å trene legging til de har kommet fram?

Tar gjerne mot tips hvis noen har å komme med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smør med dentinox og legg han i senga si.

gå inn til han etter noen minutter,gå ut og inn til han sovner.

vet det er grusomt,men vi har nettopp gjort det,tok 3 dager,så legger han seg uten å skrike.

Skrevet

Hvor lenge er han hysterisk?

Har du prøvd å sette deg ned ved siden av senga hans og se om han roer seg av seg selv etter et par minutter? Snuppa vår var helt håpløs, vi hadde nesten gitt opp. Bysset og holdt på. Men så tenkte jeg som så: Hun roer seg i vogna av seg selv. Det gjør hun også i bilen. Begge steder skriker hun litt før hun sovner, men ikke lenge. Hva om hun har begynt å roe seg på samme måte i senga, men at jeg ikke har fått det med meg? Har jeg egentlig gitt henne sjansen til å roe seg av seg selv i senga? Konklusjonen var at det vr en stund siden jeg hadde prøvd å la henne ligge litt uten å ta henne opp med en eneste gang hun begynte å vræle. Og ganske riktig, etter ca et minutt med brøl sov hun i senga også. Jeg satt ved siden av, hun så meg og var ikke ensom. Hun måtte bare få roe seg ned selv.

:)

Regner selvsagt med at du har prøvd det meste siden du spør her, men noen ganger blokkerer man ut det aller enkleste. Det gjorde i alle fall jeg.

Skrevet

jeg pleide også å legge han i vår seng, for så å legge han over i sin egen når vi la oss. men her er det jeg gjorde, mulig det blir litt dårlig forklart;

jeg lå i senga vår og ammet han (mulig det er det du gjør og?) Når jeg merket at han holdt på å sovne, eller akkurat hadde sovnet, flyttet jeg han over i egen seng (kurven sto rett ved senga vår). i starten våknet han alltid til når jeg gjorde det og begynte å skrike. men jeg tok han bare tilbake i senga vår og ammet han på nytt. så la jeg han på nytt over i sin seng når han holdt på å sovne. Jeg holdt på opp til 5-6 ganger før han slo seg til ro i sengen sin. for til slutt blir han så trøtt at han ikke "gidder" å protestere mer :) på den måten slipper han å skrike også, og han lærer å sovne selv i senga si. Det gikk gradvis ned på antall ganger jeg la han over i senga si, og nå legger vi han rett i sin seng uten ammingen først. (Må jo si at det var litt protest når jeg slutta og amme han i senga vår først, men han hadde jo trena litt fra før med å ligge i egen seng, så det tok ikke mange kveldene før han slo seg til ro med det samme)

lykke til! å husk, vær konsekvent og ikke la han ligge i deres seng hvis du først han begynt med tilvenningen til egen seng :)

Skrevet

Jeg har prøvd å sitte ved senga hans og roe han ned, men like hysterisk for det. Vet ikke hvor lenge jeg prøvde det jeg, men han hylte så innmari. Kanskje ikke prøvde lenge nok, men er så dårlig på å la han ligge å skrike. I vertfall når han hyler sånn. Men kanskje prøve en gang... Et par ganger når jeg ikke har fått til å legge han, så har han blitt overtrøtt og skreik til han kastet opp. Er vel litt redd det skal skje igjen...

Skrevet

Huff, slik var jenta mi før også. Det er skikkelig fælt. Nei, ikke la ham skrike slik, selvsagt. Men hvis det går i et minutt eller to før du må ta ham opp og roe ham, så prøv på nytt, vent litt til, ta ham opp igjen, vent litt til... osv. Det var slik vi gjorde det i begynnelsen.

Skrevet

Vi hadde det også slik når hun var cirka 2-3 mnd. Men når vi tenkte igjennom hva som skjedde når vi la henne, fant vi ut av at hun ble bare enda mer vanskelig jo mer vi tok henne opp av senga for å trøste henne. Ga henne også mat for å prøve om det hjalp og om hun var sulten. Men det var hun jo ikke men man prøver jo alt. Egentlig er de bare kjempetrøtte men greier ikke å finne roen.

Det vi gjorde til slutt var at vi lot henne grine i 3 min før vi gikk inn og ga trøst, ikke ta han opp bare putt inn sutt eventuelt og si god natt å gå ut, begynner han igjen vent 3 min. Hold på med dette til han roer seg. Dette gjentok vi noen kvelder og hun protesterte mindre og mindre. Nå er hun kjempe grei å legge (4mnd), noen raptuser har hun men vi holder på prosedyren og hun roer seg fort.

De 3 minuttene virker som en evighet, men det var verdt det.

Skrevet

Det var en ny metode jeg ikke hadde prøvd ja :) Men ble det ikke samme runden igjen da, når du sluttet med ammingen?

Skrevet

Jeg smører med Dentinox, så mulig tennene ikke har noe med det å gjøre... Usikker. Er i grunn ikke noe tilhenger av skrikemetoden jeg. Tror ikke jeg ville klart det. Men får jo se hvor langt det går uten da.

Skrevet

Jeg ble for svak og ga meg over for i kveld. Hmm... Orket ikke mer denne kvelden, men gir meg ikke :) Det kommer en ny kveld i morgen, da skal jeg prøve det du sa. Holdt dere på lenge første kveld?

Skrevet

jo, det ble på en måte en ny runde. men han hadde på en måte blitt litt vant til å sovne i senga si, og var trygg på denne senga. han skrek litt i begynnelsen da vi la han rett i senga uten puppen først, men vi tok han opp da, trøstet, og la han ned igjen. dette måtte vi også gjøre en del ganger. men nå legger vi han i senga si, og han sovner fint etter litt "babling" :)og så innførte vi faste rutiner på kvelden, sånn at han skjønner når det går mot natta.

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

vet ikke om dette hjelper men du kan jo prøve å legge hun i den i våken tilstand med lyse på, og la hunligge der med deg attmed å kikke på uroen eller du leser, synger eller noe, kan jo hende hun føler seg litt tryggere på sengen og forbinder den med kos:) men det er like lurt å venne av med å sove i deres seng først som sist, blir kanskje vere jo større hun blir. og tennene kommer jo fremover så det blir jo litt feil å vente på at de er ferdige ...

Skrevet

Vi drev med samsoving til hun var ca 2 1/2 måned, for hun nektet å ligge for seg selv.

Men da hadde jeg fått nok, sov jo så dårlig når hun lå sammen med meg.

Vi startet med faste kveldsrutiner.

Ammet henne i senga, rapte henne sang de samme to nattasangene hver kveld og la henne i sengen sin.

Stod vedsiden av sengen henne hele tiden, lot henne skrike litt og plukket opp for å trøste, holdt på slik i 1 1/2 time første kvelden, syntes det var helt forferdelig og hjerteskjærende, men jeg gjorde det jo for hennes eget beste.

Neste kveld var vi nede i en time, så tre kvarter osv.

etter 2 uker gikk det helt uten protest.

Nå er hun 4 måneder og alt har gått greit, men hun begynner å protestere når vi legger henne igjen, har funnet ut at vi må ha på litt lys til henne, er nok litt mørkredd.

Lykke til, det går nok tilslutt, men det er utrolig slitsomt en periode.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...