Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt alene med to barn. Jobber 50% fast og har det som eneste inntekt. Vet jeg har krav på en ekstra barnetrygd og bidrag fra barnefar. Har jeg også krav på redusert overgangstønad? Er det noen steder på nettet hvor det går an å regne ut hvor mye man får?

Har visst en stor papirmølje foran meg, men er så redd jeg ikke skal klare meg økonomisk.

Har barnefaren en plikt til å hjelpe meg økonomisk frem til stønader kommer i orden? Eller er det liksom helt greit at han reiser fra en bunke med regninger som jeg må betale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring først og fremst TK og avtal tid til og snakke med noen der. Du har rett på redusert os, ekstra barnetrygd, bidrag og du kan i tillegg søke om bostøtte.

 

Dersom det blir trangt økonomisk kan du kontakte sosialen, der kan du få hjelp i overgangsperioden, men det tror jeg de trekker fra på os når du får det betalt. Er ikke helt sikker.

 

Det er masse papirer å fylle ut, og er du usikker så fyller du dem ut på møtet med TK..

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte de i dag og hun skulle sende med det jeg trengte av søknader. Hvis jeg lurte på noe skulle jeg bare komme innom de så skulle de hjelpe meg. Bare jeg kommer meg ovenpå økonomisk så skal jeg nok klare det. Merkelig hvor mye penger egentlig betyr når man kommer til stykke.

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...