Gjest Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Er det noen som vet hvor dyrt det faktisk er? Min gamle lege sa til meg for noen år siden at det ville koste meg 8.000,- . Men fastlegen jeg har nå han kunne ikke skjønne at det kunne stemme. Mente at det måtte i så tilfelle være privat, ikke på off.sykehus. Men han kunne ikke si hvor mye det ville koste heller. Sa at på off.sykh må man betale bare egenandel, men at der er sterilisering nedprioritert. Men hvor mye er i så tilfelle den på? Lurer litt nå i tilfelle jeg skulle gjøre det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 For noen år tilbake ble det betaling for sterilisering ved alle sykehus. Tror det er 1000,- for menn og 6000,- for kvinner. Og det store diskusjonstemaet er hvor er likestillingen da? Betale 5000,- mer enn en mann. Men jeg er ganske sikker på prisene, da jeg har en venninne som nylig har sjekket.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 ok. takk for svar. ikke så mye billigere enn jeg hadde fått vite først m.a.o.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Det koster 6000,- Men tror kanskje du kan søke om å få det dekket siden du har 7 barn og er moden, sånn som meg;-)) Få legen din til å sjekke muligheten for dette iforhold til medisinske årsaker.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Ja jeg burde vel være overkvalifisert ) Takk for tipset.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Men hvorfor ikke la mannen din gjøre i stedet? _Mye_ mindre inngrep og også som sagt før her langt billigere.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har ikke noen mann :-) Det er og grunnen til at jeg kommer ikke til å sterilisere meg nå uansett. Har ikke behov for hverken det eller noe annet nå. Men jeg ville høre hvordan det var i tilfelle jeg skulle være så heldig en gang i fremtiden at det ble aktuelt )
Gla-mor Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Tror noen sykehus har begynt med en ny metode for sterilisering av kvinner. Gjøres i lokalanestesi gjennom skjeden. Blir billigere også, tror de nevnte ca 2000 kr i egenandel. Så i framtiden blir det sikkert både billigere, mer lettvint og raskere å få det gjort. Obs at det er opp til 2 års ventetid de fleste steder..... Jeg ble sterilisert under fødselen (keisersnitt) og da var det gratis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå