ukjent Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Er det noen som har erfaring med weekendhjem? Jeg har hørt at man kan få det gjennom barnevernet. Må innrømme at jeg blir litt skeptisk når jeg hører at det går gjennom barnevernet..Er det noen her som har erfaring med det eller andre private ordninger? Vil gjerne høre synspunkter fra mange,
Papira Mou Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 En bekjent av meg har avlastningshjem via barnevernet. Altså det vil si at hun søkte gjennom de, var på et par møter hvor hun forklarte grunnen osv. Så gikk hun selv ut og fant weekend hjem. ( faktisk en som jobber i bhg hvor eldste gutten går ). De ble innkalt til et møte hos barnevernet hele gjengen, barnevernet skrev ned en avtale for begge parter og nå går bare avtalen av seg selv uten noe innblanding fra de. Syns du det er skummelt med barnevernet?
ukjent Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2007 Har ingen personlig erf,men forbinder barnevern med at noen fratar en barnet. Jeg har nok noen fordommer der+at jeg vet for lite om hva et slikt opplegg går ut på. Får håpe jeg blir litt klokere nå
Papira Mou Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Hehe, skjønner hva du mener, når jeg var ung så var det jo bare i negativt forstand man hørte om barnevernet. Men egentlig så er de jo bare til hjelp for barn, og ikke motsatt Håper du får fler svar som får deg klokere )
ukjent Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2007 Jeg vil gjerne høre fra flere. Dytte..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Noen jeg kjenner var avlastningshjem for ei jente, men det er mange år siden da. Fungerte sånn som ei anna her oppe sier, de to familiene kjente hverandre fra før og tok kontakt med barevernstjenesten. Gikk i orden uten noe problem Kjenner du noen som du kan se for deg som avlastnigshjem? Tror det er lettere å begynne den veien da det er stor mangel på slike hjem. Avlastnigshjemmet får også en godtgjøring..
trillemamma Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har ingen personlig erfaring, ikke ennå, men jeg har søkt. Jeg kjenner en annen familie, som heller ikke har erfaring, men som har hatt kontakt med barnevernet lenge, noen år. Den familien har kun gode erfaringer med barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 hei hei:) Mine barn er i såkalt avlastingshjem hver 6. helg. Det er gjennom barnevernet og jeg er kjempefornøyd med tilbudet! Grunnen er at barnefar ikke har noen kontakt med barna, så jeg har veldig lite tid bare for meg selv liksom:) Jeg tok selv kontakt med barnevernet pga problemer med barnefar....lang historie:) Familien barna er hos var det jeg som "valgte" Jeg har også vært i tvil siden det går gjennom barnevernet, man hører så mye rart om de....men jeg er kjempefornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå