Gå til innhold

skillsmisse. hjelp


mamma39

Anbefalte innlegg

mannen min og jeg går fra fra hverandre etter 11 år som gift , han ahr forsørgertillegg i sin trygd. ufør. jeg er på attføring går den over på meg.

vi har 5 barn. han er psykisk syk, så vi skal ikke ha faste helger om avlastning. han kan komme når han vil.

jeg går som sagt på attføring, hva andre ting har jeg krav på

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, hvor gamle er barna?

 

Du kan få redusert OS. Full OS er 9700 i mnd, så blir den redusert i forhold til hvor mye du mottar i attføring.

 

Du kan få Utdanningsstønad, men du er vel kanskje allerede i et opplegg siden du er under attføring.

 

Du kan få stønad til barnetilsyn.

 

Du får barnetrygd for et barn ekstra. 970 kr mnd.

 

Du kan ha krav på bostøtte. Sjekk www.husbanken.no (På siden der kan du beregne hvor mye du kan få) Vær obs. på at du må søke før 10. februar, og at det er situasjonen pr 1. januar som legge stil grunn.

 

Så må han betale bidrag til deg. På www.nav.no kan du bruke bidragskalkulatoren for å finne ut hvor mye han må ut med.

 

Hvordan det blir med forsørgertillegget er jeg usikker på, men om det er du som skal sitte med daglig omsorg er det vel rart om han skal beholde det.

 

Ville tatt en tlf til NAV Trygd og forhørt med om ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetrygd for ett ekstra barn, barnebidrag for 5 barn. Du har kanskje krav på bostøtte og. Vet ikke hvordan det er med attføring ift OS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...