Gå til innhold

5 mnd kontroll:-)


kevin+oscar

Anbefalte innlegg

ny runde, bestandig like moro:-)

 

kevin er nå 8320gr ( f.3575)og 70.5 (51cm) cm lang.....

vaksinene gikk veldig bra, bedre enn forrige gang.. 20 sek m hyl, så bra igjen...

fikk masse skryt.. viste seg frem fra sin beste side:-)

ikke vist no tegn på reaksjoner på vaksinene, ennå..... så da går d nok bra denne gangen og:-)

 

hvordan gikk d m dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på 4-mnd kontroll i dag vi - siden prinsen var 4 mnd på julaften.

7440 gram og 65 lang, 43 cm rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias har vært på kontroll i dag. Var 8260 og 67 cm (ved fødselen : 3450 og 49cm)

Begynner å bli stor gutt nå, han fikk også vaksine, har ikke merka noe på han ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi også vært på kontroll. Ingeborg viste seg fra sin aller beste side, rullet begge veier og bablet og smilte fra øre til øre:-)

 

Hun veide 9095 gram (f.4480), var 70 cm lang (f.53) og 43 cm rundt hodet (f.36). Reagerte kraftig på vaksinene forrige gang med feber, utslett og uvelhet og fikk derfor bare en i dag. Gikk kjempebra, tror ikke hun merket stikket engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

 

Vært på 5 mnd kontroll i dag... Lille gull jenten vår fikk ikke vaksiner i dag siden hun sliter med en øre betennelse men skal tilbake om et par uker å ta de hvis hun er frisk... Hun er blitt veldig stor jente nå.. Hun var 7,3 kg og 65 cm lang.... Det er ganske mye siden hun bare var 2,7 kg ved fødsel og 48 cm lang....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat kommet hjem fra kontroll og Alver er blitt 8185gr (4085) og 67,5 (54)cm. Stor gutt. Vet ikke om han reagerer på vaksinen enda, håper ikke det. Forrige gang var han varm, trøtt og grinete. Gikk veldig mye bedre hos helsesøster i dag. Gråt bare mens det stakk, ikke etterpå. Sist tror jeg han gråt 10min sammenhengende etterpå. Fikk masse skryt fordi han er tidlig ute motorisk. Mamma og pappa blir veldig stolte da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille Oskar som ikke er så liten i allefall ikke med tanke på fødselsvekten som fler nevner her

 

Han veide 8680 og ble målt til 66 cm men er nok nærmere 68 (har målt selv og jeg er NØYE)

og han veide 2950 ved fødsel

 

Han hadde noen "dårlige" dager rundt 5mnd kontrollen trolig økedøgn så etter 2 stikk var han super trist Godt pappan var med for mammaen var tydeligvis super dum

 

sovnet som sist og sov hele dagen og natten og var seg selv dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob har og vært på 5 mnd kontroll - 7800 gr (3850 v/fødsel) og 68 cm. Han reagerte på vaksinen denne gangen, fikk feber dagen etter på. Men nå er vi friske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på 5 mnd kontrollen. Nå er lillemann 7450 gram og 65 cm. (ved fødsel: 3700 og 51 cm). Ble skikkelig fornærmet av vaksinen, men det kom seg fort:) Var i strålende form på barselgruppen etterpå, og fikk ikke noen bivirkninger denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dag vi, og william var 8,7 kg og 68 cm lang! =) Blitt stor gutt nå! Vaksinen gikk kjempebra, han lagde ikke en lyd!! Var så merkelig, for sist gang hylskrek han dakar! Hadde heldivis ikke noen reaksjoner på den heller, bare litt mer trøtt enn vanlig tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Alver ble kjempe dårlig på kvelden etter vaksinen. Gråt så tårene sprutet og ville ikke ha verken mat eller trøst. Hadde feber, men sov som en stein hele natten. Dessverer våknet han opp med 38.9 i feber lørdag morgen også. Var gudskjelov bra igjen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

var på 5 mnd kontroll i går :) Elias har blitt 7600 g og 69 cm! 44 rundt hodet. Han merket ikke første sprøyta, men andre sprøyta kjente han. hyla, men mamma trøsta :( var irritabel og gråt en del samme kveld, og i dag har han vært litt sutrete. men det var han sist også. går nok over til i morgen. har sovet normalt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll på mandag og da viste vekten 8,395 gr (fødselsvekt 3,7), lengde 64,2 (53 cm) og hun var 42,1 cm rundt hodet (37cm).

Vaksinene gikk bra, hun måtte protestere og gråte litt, mend et var snart glemt. Hun fikk feber og var sutrete dagen etter, og er litt utenfor i dag også. Satser på at hun er sitt vanlige jeg snart, stakkars liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus var 9,3kg (f: 3580g) og 67 cm (f: 52) hodemålet var 45cm. Hs var veldig imponert over hvor sterk han var i kroppen sin, og at han har begynt å rulle fra rygg til mage, er vist vanlig at man gjør det litt senere når de er så store.

 

Vaksinen gikk veldig bra! Gråt først da hun hadde tatt ut sprøyten, og da bare en bitteliten gråt.

 

Og mellom alt småsnakket så hørte jeg hs si at han var en fantastik perfekt unge og den beste hun nooooen gang hadde hatt på helsestasjonen.... thihi...mulig det bare var mine stolte ører som hørte dette da... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, som du ser er min også stor, og han har rullet fra rygg til mage lenge!

 

Han sov hele natten for første gang etter denne vaksinen. Spiste ikke mellom 21.30 og 5 .30!

Var nok også litt pga kløe-medisin og to pupper kl 21.30.

 

Jeg våknet selvfølgelig allikevel og måtte sjekke om han pustet. Gikk på do, og lå våken til han våknet. Da gav jeg han bare smokken og så sov han videre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst en liten gutt jeg. Han var 6850(3310) og 66,5 cm (48). Han har oså rullet fra rygg til mage noen uker nå. Nekter faktisk å ligge på ryggen :-). Gikk bra med vaksinene i går men i dag har han ikke hatt det godt stakkar. Litt varm, men bare 37,9, og veldig urolig. Ga han en paracet i stad og det hjalp, men han sov veldig urolig første halvtimen. Sov fra 20 til 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotte var på 5mnd kontrollen i dag, litt på etterskudd siden hun er født 8/8.Hun var nå 8080g(f.3918g) og 68cm(f.51cm) Så hun har vokst seg stor.. Fikk vaksinene, ble da fornermet men gikk fort over.. Rullet for første gang over fra rygg til mage mens vi var der, så hun viste seg fra sin beste side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 5mnd kontroll vi også i forrige uke..... Filip var nå blitt 7230g og 64cm.....Vaksinene gikk greit... og heldigvis ikke noen reaksjon denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har vi og vært på 5 mnd kontroll:)

Sara var 7500 (f. 3430)

og 65 cm (f.51)

fikk mye skryt for at hun var stødig og sterk i kroppen :)

men HS sa at hun ikkje må stå så mye pga en refleks under foten, mens lege sa det var greit så lenge det ikkje var hovedaktiviteten hennes. (hun drar seg selv opp når vi holder hun i hendene)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!! Ny på denne sia hær æ=)

 

Våres gutt va når han blei født 2948g og 49cm. På 5mnd. kontroll va han 6300g og 64,5cm han hadde vist flata litt ut i vekt,men HS sa at d ikka va bekymrings verdig. Bynte med grøt i dag, så da håpe æ at han legg litt mere på sæ=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på 5-mnd kontroll.

Prinsen er nå 7820 gram og 67,5 lcm ang. Vi har ei kjempehyggelig HS som skrøt masse av hvor sterk han er ( mamma sååå stolt ), og hun sa vi kunne begynne å gi feks most potet, middagsglass etc hvis vi ville. Han var gammel nok til det nå.

Vaksinene gikk flott. Noen sekunders gråt etter andre stikket, men det gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde vi åsså vært på 5mnd kontroll :-)

Mathilde-mor er blitt 6360g (fødsel-2596) å nesten 63cm (fødsel-45), ho e lita, men følger sin egen kurve helt perfekt...

Reagerte ingenting på vakseinen denne gang heller :-)

Ellers va alt helt supert.. helsesøster skrøt av ho som lå der å snurra på magen ;-) Å sa at vi måtte ha verdens blideste unge, da ho smile hele tia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...