Gå til innhold

morkake i veien for åpning, vært på ul.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette. Jeg skal tilbake på kontroll i uke 30 fordi en del av morkaka ligger foran åpningen. Jeg fikk også beskjed om st jeg måtte ta direkte kontakt med sykehuset dersom jeg begynte å blø. Barnet hadde det bare bra.. Jeg er litt bekymret, men legen sa at morkaka mest sannsynlig ville trekke seg "oppover" Noen som har erfaring? Bør jeg ta det mer med ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk samme beskjed:... men har pratet masse med de om det og den kommer antagelig til å trekke seg oppover etterhvert. jeg har også fått ekstra ul for sikkerhets skyld..

ta det helt med ro.. legene er veldig flinke og vet hva det dreier seg om.. det verste som kan skje er at du må ta keisersnitt:)

og alle gravide må ringe legen om de begynner å blø:)

ikke vær redd.. mange i din situasjon:)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg vet ihvertfall om flere tilfeller der morkaken har "vokst med magen", dvs at den har fulgt med livmoren ettersom den vokser mer oppover. Hvis den ikke gjør det, er det vel vanlig med keisersnitt.

Jeg tror absolutt ikke det er fare for hverken deg eller den lille, det eneste er vel at du har lettere for å blø enn andre. Uten at det trenger å bety så mye. Sa legen noe om at du burde ta det med ro?

Lykke til! :0)

Klem

Skrevet

er i uke 20. Nei, legen sa ikke jeg skulle ta det med ro. Jeg har imidlertid et aktivt liv med to barn fra før. pluss en jobb som krever endel fysisk...

Ble bare litt satt ut på ul, derfor fikk jeg liksom ikke spurt om noe- kom på spm etterpå hehe

Skrevet

Hei, har fått samme beskjed som deg og skal også tilbake til UL. Jeg trenger ikke ta noen spesielle hensyn nå, men hvis den fortsatt ligger så lavt når fødselen starter kan jeg blø mer enn vanlig og det ønsker de på føden å være forbredt på. Min dekker ikke helt så for min del er det ikke snakk om ks, men det tar de vel hvis morkaken ligger foran og dekker.

Skrevet

takk, takk for fine og beroligende svar. Godt å vite at det finnes flere, og at det ikke er så helt uvanlig med morkake som ligger foran og dekker......

Skrevet

Heisann!! Dette går nok bra, skal du se.. Enten flytter den seg oppover etterhvert, ellers blir det nok keisersnitt på deg, uansett er du i god hender nå som de vet om det.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...