Gå til innhold

Babyer i seteleie.. hvordan snur de babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje dumt ut.. men jeg lurer jeg da. hvordan klarer de å snu den lille?

Hilsen en smule flau

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trykker på utsiden av magen, under babyens rompe og hode (de gjorde demi hvert fall på meg igår) for å liksom dytte babyen runt... Det er ganske vondt og ubehagelig og det er ikke altid de får det til. Men det tar bare max 10-15 min., så man overlever. Mange babyer snur seg vistnok tilbake igjen etterpå.

De prøvde å snu min lille baby igår, men hun nektet å flytte på hodet, så det blir vel setefødsel eller keisersnitt her... gruer meg litt!

Lykke til hvis de skal prøve å snu din lille!

Skrevet

Oi.. det hørtes ikke godt ut.. *trøsteklemmer*

Min ligger ikke i seteleie, hun har lagt seg med hodet ned. Men nå er jeg bare i uke 32.. så mye kan skje enda..

Lykke til!!

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Har vært gjennom en vellykket vending med nr 1, og som ho over her sa, så er det veldig ubehagelig. Vil sammenligne det med å presse fingrene inn i et stort blåmerke. Hadde en lege ei jordmor og ei sykesøster som utførte vendingen.Skikkelig rar følelse når babyen driver å snur seg. Babyen min lå i seteleie hele tiden frem til uke 38, kjente godt forskjell etter vendingen. Fikk beskjed om å bare ligge på venstresiden,og ligge mest mulig frem til fødselen (ikke sitte hvis e kunne ligge) så gutten min ikke skulle snu seg tilbake.

Spurte overlegen ved gyn.poliklinikk om det kunne være en årsak til at babyen la seg i seteleie, og om det kunne skje igjen denne gangen. Ho sa at grunnen til at mange babyer velger å legge seg med rompa ned, var pga utforminga av livmora. De fleste normale har en avlang rund livmor, men det de har sett hos setefødende kvinner var at livmora var hjerteforma, hos noen så kraftig at det ikke går ann å snu babyen under et vendingsforsøk (for hodet vil bare butte i "hjerterota"). Håper at det går bra med deg, og at du ikke får en for stor baby så du slipper keisersnitt. Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...