t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hvordan lærte dere det?? Kan dere skrive og lese også?? Jeg kunne tenkt meg å lære det- men det er så himla vanskelig, og mannen min er ikke akkurat noen pedagog for å si det sånn
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Akkurat likt her. Ønsker å lære det....skriftlig blir nok vanskelig, men ihvertfall kunne jeg tenkt meg muntlig. Men her er mannen helle rikke noe pedagog. Vet det går kurs i byen her men...ønsker ikke å gå alene + at mannenjobber kveld/natt og da må jeg ha barnevakt hver gang.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 I Oslo så har AOF kurs i Urdu hvertfall så vil tro de har arabisk også. Har ei venninne som har lært seg arabisk etter noen år med arabisk mann, de har vært noen ganger i hjemlandet hans og der var det ikke mange i fam som kunne engelsk så da må man jo bare prøve seg frem
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2007 heldigvis snakker familien hans engelsk men selvfølgelig ikke alle.... kanskje jeg skal se etter kurs her, og melde med på når lillegutten er blitt litt større snakker du urdu happiness?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jeg snakker ikke så mye, men forstår en del Har ikke gått på kurs, men kanskje til høsten Bare redd jeg allerede kan det meste av det første man lærer der, og kurset koster jo penger...
jaz1 Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jeg kan arabisk(egyptisk dialekt), men jeg er selv halvt egyptisk halvt norsk.. Jeg lærte meg språket da jeg flyttet til Egypt som 15 åring(kunne da ikke noe på arabisk) Bodde der i ca 3 år og gikk på skole.. Jeg fikk rn privat lærer til å undervise meg hjemme. Skriver og leser litt.. Det jeg sliter med er at jeg ikke kan klassisk arabisk, bare dialekt.. noe som gjør det vanskelig med lesingen da alt skrives på klassisk.. Har vert veldig mye i Egypt opp gjennom årene, så språket kom godt med... også ble jeg jo gift med en derfra til slutt og da;) Vi har bestemt oss for å snakke norsk og arabisk med jenten vår fra nå av.. Det er ikke så lett senere.. Skulle ønske mine foreldre gjorde det da jeg var liten.. men men nå har jeg no lært det..
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Har noen venninner fra Egypt og hører stor fordkjell på den dialekten og klassisk arabisk ja. Når jeg er i Pakistan så merker jeg det at jeg kan mye mer enn når jeg er her. Har ikke vært der på 2år nå. Når jeg er der så må jeg jo prøve å snakke med de som ikke kan engelsk også, f.eks så har vi noen som jobber på kjøkkenet og om jeg skal ha frokost til unga når ingen er oppe så må jeg forklare at eggene må være gjennomkokt osv selv... tror jeg har sagt en del rart... en gang skulle jeg si noe om en stol til moren til gubben, men sa transvestitt i steden for stol, det er ganske like ord nemlig...
Habiba Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 jeg snakker arabisk, snakka algerisk dialekt,men nå er det blanding med allergi og libysk dialekt....folk kommenterer at di hlrer jeg er fra stavanger så det er vell en blanding av alle tre hehe men kan ikk elese eller skirve kommer med tiden inshallah..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå