Gå til innhold

Fødselshistorie..


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Her kommer fødselsistorien fra da Ida ble født..

 

Det hele begynte vel egentlig natt til torsdag 14.12 hvor jeg trodde vannet gikk. (Mitt første barn, så litt usikker på det meste...) Vi ringte inn til Ahus og fikk beskjed om å komme inn på morgenen. Det gjorde vi og jeg ble undersøkt av blant annet legen som "desverre" kunne konstantere at det ikke var vannet men slimproppen som hadde gått... Så da var det bare å reise hjem igjen, rimelig skuffet, for jeg trodde at nå var det endelig igang..

Men så på kvelden den 14. begynte riene å komme for fult, med ca 10 min mellomrom. Var ikke så vondt som jeg hadde forestilt meg, helt levelig. Ringte inn til Ahus igjen, litt pinlig men... og fikk beskje om at vi kunne komme innover når det var fem min mellom.

0530 natt til 15. var vi inne på Ahus igjen, da hadde jeg 3 cm åpning og vannet gikk samtidig som hun undersøkte meg.

0730 var jeg inne på fødestua og jordmor undersøkte meg til 4 cm åpning. 0930 hadde jeg full åpning så her gikk det unna... Hadde da bedt om å få epidural, men fikk det da ikke.

Istedet fikk jeg en stikk pille og en halv dose morfin, og det holdt igrunn fint det.

Fra full åpning og til hun var ute tok det ca 4 timer, og de var ganske lange.. Hun satt lenge fast i bekkenet før hodet kom ned i åpningen, ognår hun endelig kom seg dit ble hun sittende fast der en evighet også. Så det endte med at de måtte klippe for å få henne ut.

Utrolig deilig følelse når hun endelig var ute.. :)

Hun veide da 3935 g, var 51 cm og 37 cm rundt hodet.

Alt i alt gikk fødselen egentlig veldig greit, og hadde det ikke vært for at jeg var så utrolig slapp og sliten under fødselen, bl.a pga lite søvn dagene i forveien, hadde det nok gått kjappere.

Grudde meg veldig i forveien siden jeg viste at hun var stor, men det gikk fint.

Så til dere som ikke har født enda, gled dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du delte din historie med oss =)

Gratulerer så mye med den lille store jenta. Håper dere koser dere masse, og lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...