Gå til innhold

ang sverting av pappaene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få dette ut: er så drittlei alle som skriver om de staaaakkars pappaene og oss fæææle damer som hindrer dem å se barna..etc.

Ber dere som skriver slikt bare å lese noe av dette som det snakkes om her med kritiske øyne. Det fortelles om perosnlige historier om vold i hjemmet - narkotika - og noen forteller de er redde for sitt og barnets liv..... hallo???? ENDA hyyler noe her for at vi damen sværter de stakkar pappaene.

Det er historier som kommer dypt fra hjærtene til disse som skriver det - og det er ikke spunnet ut fra gode historier. Det er godt å få ut litt av det vonde - og dette er forumet for det.

Så slutt og si at det er store tendenser til at damene sværter mennene. Noen har grunn til det, og det har disse mennene selv lagd istand!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Prøver å la vær å bry meg når jeg leser disse innleggene, for jeg vet at hvis de som skriver dem hadde visst hva jeg har holdt ut med fra xen hadde de ikke uttalt seg som de gjør. De ser samvær med far i forhold til sine egne erfaringer. Og etter det jeg har erfart så kan ikke "vanlige" mennesker sette seg inn i hvordan virkeligheten er for noen av oss.

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg skjønner ay mange ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å være redd sin egen mann for eksempel. Det tar ifra en livsmotet og selvtillit. Om jeg skulle skrevet min historie her - bli jeg sikkert bombardert av enkelte her inne som "mannehater" eller noe slik. Men det er noe jeg lever med og sliter med hver dag.

Skrevet

Det er vesentlig medr hyling om udugelige papper enn fæle mammaer her inne. Selv om noen mødre her inne har særdeles gode grunner for å holde barnet unna far er det enda fler her inne som virker egoistiske, selvsentrerte og umodne. At far ikke gjør ting nøyaktig som mor betyr ikke at far er uskikket (så lenge han er edruelig og ikke voldelig)

Det er hårreisende mye rare mammaer som lirer ut av seg mye rart her inne.

Skrevet

Og andre mammaer gjør hva som helst for å holde på pappaen, som de muligens har blitt gravid med mot farens vije (i desperat forsøk for å holde på pappaen) og nå bruker de samværene som siste vræl for å klore seg fast......og andre er så umodne at de gjør hva som helst for å komme seg ut å feste i helgene.

joda det er mye rare mammaer her inne!

Skrevet

vi må huske på at det er vel tross alt flere damer som er aktie her enn menn, og dermed så blir det et flertall av damenes historier. hadde det vært like mange menn her inne, ville vi vel ha hørt like mange dritthistorier om oss damer?? eller >ER menn mye mere galante??

NOT!!

Skrevet

Kan til en viss grad stille meg bak dette også. Skulle ønske mine problemer med exen dreide seg om at han lot vesla være en time lenger oppe enn jeg likte, eller at maten ikke var sund nok når hun var hos han. Ønsker ikke å tråkke noen på tærne, men det foresvever meg som luksusproblemer (eller kanskje innbilte problemer) når jeg omtrent ikke klarer å komme meg fra bilen og inn i leiligheten i frykt for at han skal ha gjemt seg i nærheten og kaster seg over meg i det jeg åpner bildøra. Og når jeg kommer innafor og får låst døra med adrenalinet pumpene i årene, tar runden for å sjekke dører og vinduer.

Skrevet

Det du beskriver her er forferdelig og direkte traumatiserende. Jeg håper inderlig du kommer deg ut av dette på ett eller annet vis.

Likevel blir det for dumt alt det vrøvlet som lires ut om håpløse pappaer her inne. Det finnes mange flotte pappaer og mange flotte mammaer, og tragisk nok mange uduguelige foreldre uansett kjønn. Her inne er det en igenerell, inngrodd holdning om at mamma er best, og det vitner om uvitenhet på grensen til dumhet. Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om situasjoner der en av foreldrene har begått overgrep eller har rusproblemer.

Skrevet

+ at det finnes fedre som prøver å tvinge mødrene vekk fra barna. og hindre dem i å ha samvær ++ det er nok av eksempler på fedre som hevner seg på mammaene fordi de var så slemme å skille seg fra dem! Enkelte er utrolig dårlige til å takle at noen går fra dem, og hevner seg via barna. Kom ikke her og si, dere pappaer at det bare er mammaene som driver med hevn og sabotering ift barn etter samlivsbrudd. Mange mammaer er skrudd i hodet ja, men det fritar ikke alle pappaer for det.

Det må kunne være åpent for å kunne komme med erfaringer og meninger om både pappaer og mammaer her inne uten at folk skal bli helt hysteriske og svare som om det var dem vi kritiserte personlig. Her inne er det mange forskjellige skjebner både blant kvinner og menn. Respekter det. En generaliserer ikke bare fordi en forteller om dårlig erfaring med en person!

Skulle tro enkelte følte seg truffet av og til. Er det noen grunn til at dere gjør det kanskje? Dårlig samvittighet her noen da? Nei slutt å tro at vi snakker om deg!når vi forteller om en eks

Skrevet

Du generaliserer jo selv. Folk har enten dårlig samvittighet eller tror du prater om dem selv hvis du kritiserer en eks. Det sier du jo selv. Leve dumheten!

Dessuten virker du hissig og ute av stand til å ta en saklig diskusjon om dette temaet.

Skrevet

Er litt dumt at vi alle er anonyme, ikke fordi jeg så gjerne vil vite hvem som mener hva, men lettere å forstå når man vet at to innlegg er fra forskjellige eller samme person.

("jeg m/voldelig x")

Skrevet

for det første. hvorfor være anonym alle her nå???

for det andre , dette er ikke ett krangle forum.

men selv om vi er mange damer som svrter pappaer her, så er det mange som har grunn til det, men det fins uttalige mange fine pappaer rundt i norge, men forstår mange her inne jeg som snakker eller skriver om pappan til barnet, når de doper seg, ikke vil ha kontakt med barnet osv. MEN det fins omvendt også, de fedre som har barna og mødre ikke stiller opp og bruler dop, men de mannfolka kommer ikke hit.

så hvis det er en mann bak anonym knappen, så tar ikke vi eller jeg alle over en kam, men det gins fins mange rare damer som menn.

slutt og ha anonym knapp da dere.....

Skrevet

Jeg kommer til å fortsette å være anonym når jeg snakker om ting jeg ikke vil ha hengende ved nicket mitt. er vel ikke så farlig vel?

Skrevet

lær å lese og les alt ikke bare det du gidder hvis du skal svare

Skrevet

Det er alltid to sider av en sak. Noen her inne er overbeskyttende drittkjerringer som ikke lar pappaen ha barnet sitt alene før det runder året, å da selv om far er en oppegående og stabil mann.

Å de mennene syns jeg virkelig synd på. De har flere rettigheter enn de vet om , virker det som. Vet om en mann som ikke får se ungen sin fordi han var utro mot eksen. Å han godtar det fordi han tror at han ikke har noen rettigheter. Har prøvd å fortelle han dette, men han sier at han vil ikke gå imot eksen for han tror han taper i en eventuell rettsak..men men..

Men som du skrev så finnes det også menn som det faktisk ikke er noe synd på. De er egoitiske drittunger som faktisk ikke ofrer barnets ve og vel noen tanke. Desverre :(

Tror nok de som har ekser som er ordentlige folk som stiller opp for barna, som reagerer på de som skriver dritt om pappaene osv. For de har ikke opplevd det å måtte beskytte barna fra den ene foreldren.

Skrevet

Jeg har en eks som jeg ikke har så veldig mye til overs for, men nå er det jo også jeg som har stått på for at han og mini skal få et forhold til hverandre. Ja, jeg har mine ting å si om den gutten - men han vil alltid være faren til jenta mi, ingenting kan forandre på den saken. Ville aldri funnet på å nekte han noe som helst!

Det med at han ikke får se unge sin fordi han var utro mot dama er jo helt sykt, spør du meg!

Skrevet

Jeg mener at det beste ville ha vært om alle kunne ytret sin mening om seg selv og sitt uten at andre måtte bedømme det de mener - eller den historien de forteller.

Skrevet

Må bare si at jeg er veldig enig med charlie21 her og ikke minst den anonyme som begynte debatten.

Dette er tross alt et forum for aleneforeldre, og det vil si at samtlige her inne har vært gjennom et brudd, som i seg selv er vondt nok, og enda vondere er det når barn er involvert. Det blir så mye sinne og tristhet, og mange mødre bør nok jobbe for å bli kvitt sånne negative følelser, men gudene skal vite at det er ikke lett!Når det er sagt, er det også mange "udugelige" menn der ute, som ofte ikke viser sine "true colors" før det er for sent, og da må man forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen, det være seg utarbeide en samværsavtale og forsøke å holde ting på en noenlunde vennskapelig nivå, eller rett og slett beskytte barnet mot faren, dersom det er nødvendig(som det er dessverre er i mange situasjoner). Så alle dere anonyme som synes det er altfor mye sverting av menn her, er dere alene med barna deres? I så fall har dere tydeligvis fått barn med "de rette" mennene selv om ikke forholdet funket,(siden dere har såpass lite forståelse for de mange triste skjebnene her inne mener jeg) og da skal dere virkelig prise dere lykkelige for det!

Skrevet

Jeg er en av de som har fått barn med " en god mann" og er glad for det! Har skrevet innlegg om det at mødre "eiger" barna sine. Jeg har alltid påpekt at innleggene omhandler de som tar hevn ved å nekte samvær eller ha lite samvær pga utroskap osv andre ting. Har alltid skrevet at det selvfølgelig ikke omhandler de som har voldelige fedre til barna eller fedre som generelt verken bryr seg eller ikke går inn for å være pappa.

Det jeg reagerer sterkt på, er alle de som vil at barnet skal være lite hos sin far, som faktisk ønsker barnet mer og som kan ta vare på det. Syns det er merkelig at det er så mange som ikke kan prøve å sette seg selv i en situasjon der de får ha barnet sitt en dag i uka + litt til, selv om de ønsker mer. Syns synd på de fedrene der ute som har det slik, for jeg hadde gått under om jenta mi kun var hos meg anna hver helg.

Skrevet

mamman&andrea:

HVA ER VITSEN i at DU skriver slike innlegg om damer som gjør ting på en annen måte enn hva DU synes er akseptabelt......at DU har en god barnefar gjør at du overhode ikke har snøring på hva du snakker om. Har du forståelse for at du ikke BEHØVER å gå ut å kakle ivei om ting som DU ikke har noenverdens ting med? det er slike som DEG som er med på å skape denne dårlige stemningen her inne. Kan du skjønne DET tro?? Om alle kunne passe på sitt var jo alt bra - i stdet for at noen skal stille seg over andre og kakle ivei om alle "drittkjærringene" som gjør ditt og datt.......

Du og disse andre sneversynte "damene" er frøkner som sikkert har i både pose og sekk.......

MEN vi som dere SNAKKER om går IKKE ut på samme måte som dere og snakker om "drittkjærringer" - som gjør ditt og datt........

huff.... IQ er noe dritt!!! HOLD DERE TIL DET SOM VEDGÅR DERE!!

Skrevet

Du burde vel ikke si så mye om IQ anonym? Du virker ikke velutstyrt på det området selv :)

Du generaliserer og er ufin som svar på et saklig innlegg. Følte du deg litt truffet?

Skrevet

ha ha.....litt morsomt!

- Og du mener JEG er ufin?? jaha....jeg svarte netopp på det som jeg syntes var generalisering av feks. charlie21 som beskriver enkelte damer som "drittkjærringer"..... jeg hendvente meg til det jeg kalte "damer", ergo en høflig tale. Følte Du deg truffet her da eller?

og hva er det jeg ikke svarer høflig på? Jeg viser kun til fakta: om at om alle kunne slutte og bry seg med hva andre synes om sin hverdag--- dvs om de har problemer med eksen, så er de bitcher som nekter samvær og bla bla bla.......la alle få snakke for seg sel - uten å føle at ord som "drittkjærringer" etc må bli brukt...

hi hi-......og så får JEG kjeft for å være ufin!???? ho ho ho....jaja...IQ er noe dritt.

Skrevet

Du har ikke fått kjeft overhodet, kun en kommentar om at du er ufin og ikke burde være den som roper høyest om manglende IQ. Men siden du nå gjenforteller innlegget feil, demonstrerer at du ikke har velutviklet leseforståelse og attpåtil fortsetter å være ufin må jeg si at du bare understreket poenget mitt.

God bedring! :)

Skrevet

Jeg prøver å unngå i det lengste å si noe negativt om faren til datteren min og jeg kunne ønske jeg ikke hadde grunnlag for det. Men hver uke finner han på noe tull av et eller annet slag. Han innrømmer selv at jeg er greit og lett å samarbeide med, men likvell skal jeg få et helvete fra han og foreldrene... Så da hender det jeg letter hjertet mitt her eller for mine nærmeste! Og det syns jeg er greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...