Gå til innhold

Fødselshistorie.....!!!


Desember17*overtid*

Anbefalte innlegg

Hei jenter, har ikkje vert her på lenge no, har bare vert så utrolig sliten. Vi fekk oss ei jente 20.12 kl 15.01. Ho var 2840 og 47 cm lang, så det var ei lita tulle, hi hi. Skal heite Andrea.....Fødselen var ganske lang og hard, begynnte mandagen 17.30 om kvelden, så dabba det av igjen på tirsdagen, eller det blei lenger mellom riene, så tirsdag kveld tok det seg opp igjen. Vi reiste på sjukehuset natt til onsdag, hadde veldig vonde rier fra kl 6.00 på onsdag morning. Prøvde litt lystgass og akkupunktur, når kl va sånn rundt 14.00 på onsdagen hadde eg ca 5 cm opning, da va eg så sliten at dei ville gi meg epedural siden det virket som det kunne ta sin tid. Men eg ville først prøve badekar. Hadde vert oppi i ca ti min, da kjende eg at det begynnte å presse. Trodde eg skulle drite på meg altså. Kom meg opp derifra og jordmor skjekket opning, hadde da bare ein liten flik igjen fra full opning, hadde gått kjempefort. Så da va det bare å kaste seg i fødesenga å presse. Låg vel ca i 30 min å pressa før ho va ute kl 15.01 presis. Eg revna ein god del, fekk ei djup rift innover så måtte sy ganske mange sting. Å fy FAEN så vondt det va å presse ho ut, herregud altså......vart jo ikkje noe lettere når eg hadde så lang fødsel, va jo utslitt lenge før eg skulle begynne å presse. Men va fantastisk å få ho på brystet, siden har vi bare kosa oss, er utrolig lite søvn da....hi hi, men sånn skal det vel vere og .......

 

Gratulere til alle andre som har fødd forresten!!!

 

Å da takker eg for meg her inne, dere har vert fantastiske......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye. Synd det tok så lang tid, at du skulle bli så sliten og ha så vondt, men håper du sitter igjen med en passe god følelse og kan se tilbake på hvor fantastisk kvinnekroppen egentlig er. At vi faktisk kan livnære, bære frem og føde disse søte små. Ganske utrolig =)

 

Håper dere bare koser dere og sover når det kan soves. Ønsker dere masse lykke til videre. Og takk for historien =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...