Gå til innhold

Tropical (nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!!!

Ser du reiser til Thailand om bare nokken dager for å gifte deg!!!!

Utrolig spennende, gratulerer så masse..

Var i Thailand i sommer, og hadde d fantastiskder, første gang du reiser dit???

Ble jo veldig nysgjerrig på hele opplegget ditt, og veldig fristet av tanken på å gjøre d samme.

Min samboer har hele tidn ønsket å reise vekk mens eg har drømt litt om d tradisjonelle kirkebryllupet med stor fest etterpå..

Men etterhvert som planene har begynt å ta form og ikkje minst budsjettet har eg begynt å endre litt mening.

Veit rett og slett ikkje om eg vil bruke så masse penger på en fest med masse folk eg føle meg pliktig til å invitere..

Tenker mer og mer på at reise vekk, invitere med de nærmeste, men de må så klart betale sjøl..

Kossn gjør dåkke d?

Betala dåkke for forloverne, har familie og venner med osv?

E d middag med i den prisen du skrev, kjolen med der?

Kor bor dåkke?

Skrev du bare ein mail til reisebyrået og forhørte deg om alt dette?

Kor fikk du tak i prest osv??

Kortid begynte du planleggingen?

Kor lenge blir dåkke der?

Mange spørsmål dette, forstår godt om du ikkje har tid å svare ettersom du snart skal reise..

Må skrive her inne når dåkke komme tilbake!!!!!!!!

Masse masse lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jo da jeg har tid til å svare. Bare koselig det!

kan fortelle litt hvordan vi gjorde det og er det mer du lurer på så bare spør=)

Det er første gang vi er i Thailand, det blir noe helt annet å reise dit enn til "syden" som vi er vant å reise til!

Jeg var også litt skeptisk til å reise til utlandet for å gifte meg med det samme, men etter hvert som jeg fikk tenkt meg om litt og virkelig vet hvordan det kommer til å bli, så angrer jeg IKKE! det blir liksom vår egen dag og ikke gjestene sin dag som det fort blir når man betaler mange tusen kroner for å gjøre gjestene tilfreds.

Vi sa til alle vi kjenne at de er hjertlig velkommen til å være med, men vi har ikke råd til å betale for noen, så det ble tilslutt bare svigerfar og svigermor som blir med. Forloverene våres blir ikke med. man trenger ikke å ha de med, bare man har vitner under sermonien og der er aldri noe problem (iflg presten)

Først så kontaktet vi Ingeborg (som er norsk) som jobber i Krabi-spesialisten i Krabi (Ao nang) og spurte om hun hadde mulighet for å hjelpe oss med planleggingen av bryllupet. Da spurte vi om en spes. dato. Hun jobber med å hjelpe folk til å planlegge bursdager, bryllup, reiser, utflukter ol. (www.krabi-spesialisten.com)

Også skrev vi mail til presten (sjømannskirka) og lurte på om han kunne vi oss i Ao nang den datoen. Så når alt dette var i orden så bestillte vi tur via Saga solreiser. Vi kunne ha bestillt via krabi-spesialisten, men da reiser du på egenhånd, ikke chartertur. Når alt var bestilt så sa jeg det til Ingeborg hun kom med forslag om hva hun kan hjelpe oss med. Hun hjelper med det meste for å si det sånn! vi har hatt jevnlig mail kontakt.

Vi betaler ca 54000.- KR (alt er nevnt i KR)

*Kjole 1500-5000.- (iflg Ingeborg så bruker de ikke mer en 3-5 dager på kjolen)

*Hjelp av Ingeborg, dekorasjon, brudebukett, knapphullsblomst, fotograf, videomann, transport, champagne, leie av sted(vi gifter oss på stranden, men det er leie av en cafe som vistnok gjør alt mye finere når selveste vielsen er) 6000.-

*Reise 23000.-

*Lommepenger 15000.-

*Prest 5000.- inkl reise og overnatting for presten.

Det ble veldig spesifik, men nå ser du i allefall hva vi har betalt!

Når du ser alt dette i helhet så er det jo veldig billig, men tanke på at bryllupsreisa er inkl!!!!=)

Vi begynte planleggingen i aug/sept.

Vi skal være der i 2 uker og sigers reiser hjem etter første uka, så bi blir igjen alene siste uka.

Vi skal på på Ao Nang (det ligger 20 min uten for Krabi by og 3 timer fra Puket flyplass)

Middag er ikke inkl i prisen, men Ingeborg ordner med det også, så det er bare å betale til resturanten. Vi skal prate med resturantan når vi kommer ned for å bestemme hva vi skal ha til mat!

dette ble jo veldig detaljert, men pytt pytt, da vet du i allefall litt mer...hehe.

spør hvis det er noe mer du lurer på, skal skriv til deg når vi har kommer hjem om hvordan det sto til forventningene ol.

Må spørre om hvor i Thailand du var?

klem

Skrevet

åååå tropical, dette hørtes jo bare helt himmelsk ut!!!!!!!!!

Tror du komme t å få en dag du seint vil glømme.

Vi va på Koh samui i 3 uker. Hadde d heilt fantastisk.kjempe fin plass, nydelig mat,hærlig vær..kunne ikkje ønska oss mer.

Thai folka e så imøtekommende og hyggelige!!!

Ble kjent m et par der dama var fra malaysia. Ho hadde reist rundt i thailand tidligereog fortalte at Krabi var den fineste plassen. Så eg tror dåkke har masse å glede dåkke til!!!!!!

Synes prisen du har fått e kjempe bra. Og eg kan garantere deg at må du betale 5000kr for kjolen din komme den t å være et syn:) :)

Vi kjøpte 3 dresser, ene m vest, 2 skjorter og en fotsid selskapskjole t 3000kr... helt sprøtt..

Men no våknet lille frøken..må ta ho opp. men kan skrive mer seinere.

Spør om du lurer på noe. har litt tips t deg:)

1 om du klarer d, veklse inn litt thai penger før du dra.(få banker som kan dette)

Vi leita som bare d på flyplassen etter en minibank(i bangkok)

For du må betale lokale avgifter på biletten der.gikk og gikk, fant t slutt et veklsebyrå som var villig t å ta ut penger til oss..puh, ble litt stressa då ja.sku jo nå flyet videre t samui. og de hadde tatt billettene våre i skranken.

snakkes

Skrevet

Billig reise dåkke har fått!!! 23.000kr for 2 med hotell...

Sjekka litt prisa no, og d e samme pris for 1 person.

Kan komme av at d ikkje e lenge til disse avgangene. kan ikkje søke så langt frem i tid som evt e aktuelt for oss.

Kor lang tid gikk d før du fikk noe svar fra Ingeborg etter første henvendelse?

Blir bare mer og mer giret på dette alternativet jo mer vi snakka om d. Min kommende mann e jo heilt vill..hehe

Det mest geniale e jo at bryllupsreisen e med her..den hadde vi ikkje råd til i vårt ryllupsbudsjett egentlig..Måtte ha venta nokken mnd så vi fikk spart litt ekstra.

Ska dåkke ha en litn fest for familie og venna når dåkke e tilbake fra Thailand eller?

Vil bare ønske deg en kjempe fin tur og LYKKE TIL:)

Skrevet

Hei igjen!

Det tok ikke mer en 2 timer da hun svarte på mailen vår, men innimellom så har det tatt en uke før vi har fått svar pga at hun har hatt mye å gjøre, men det har aldri vært noe problem.

Jeg var den av oss som ønsket bryllup hjemme, men jeg angrer ikke i det hele tatt!

Vi skal ha en liten sammenkomst (fest) til sommeren, men ikke så stort at vi skal leie lokaler ol, vi har begrenset gjester til tanter og onkler, så jeg har noen søskenbarn som er skuffet, men det blir som sagt bare en sammenkomst, som vi skal ha hjemme hos foreldra mine. Vi blir vel rundt 30 stk.

når skal dere planlagt å gifte dere?

Tenk nå er det bare en uke og en dag til jeg blir fru.....=)

har begynt å pakke alt, vi gleder oss så fært, at dagene blir VELDIG laaaange.....

prisen er jo veldig bra, vi bestilte i begynnelsen av september. Sivgers bestilte i midten av november og de betalte 16000 for en uke for 2 og det er jo ganske bra pris. Vi har ikke giddi å bestilt suite for vi skal jo ikke være på rommet, så det betyr ikke noe, og da blir det jo billigere.

jeg skal prøve å logge meg inn her når jeg er i Thai for å fortelle deg litt om hvordan det hele gikk=)

Ha en fin dag=)

Klem

Skrevet

Ja tenk å reise på ferie og komme hjem som Fru, d e ikkje verst!!!;)

Hadde vert supert om du logga inn og skrev litt når du e der, men forstår om du ikkje vil bruke tidn din på d.

Der vi va fantes d masse internett sjapper. Syntes d stod en maskin de fleste plasser, på vaskerier, reisebyrå, hotellet, kafeer osv...

Vi hadde planlagt å gifte oss til sommeren i august, men måtte utsette planene litt. Så om vi velger samme løsning som dåkke, blir d sikkert på disse tider om 1 år:)

Har sendt Ingeborg en mail, så venta i spenning på svar. Må jo snart bestemme oss, sånn at vi evt kan invitere med de vi ønsker. Folk trenge gjerne litt tid å spare om de ska blir m oss heilt der til.Kosta jo litt!

Håper jo gjerne nærmeste familien blir med og forloverne, men tvila på alle har muligheten!

Ka hotell bor dåkke på?

Fikk du tilbud om reise og opphold hos krabi-spesialisten og?bare lurte på kossn prisforskjellene va der.

Gleda meg utrolig masse t å høre kossn d går på den store dagen.Må jo være noe av d mest romantisker, gifte seg på stranden i solnedgangen..sukk...hihi

Håpe alt svara til forventningen og mer til!!!!

Når d gjelde kjolen din må du ikkje gi deg m å "klage" før du e 100%fornøyd, de fiksa så lenge du vil, men e ikkje alltid like villig..hehe.. vår skredder va temmelig lei av meg på slutten, men vi fikk klærne som vi ville hvetfall.. betala tross alt en del penger for de:)

Venta i spenning på å høre fra deg igjen!!!:)

Stor klem

Skrevet

Det er nok ikke dumt å planlegge litt før så gjestene i allefall har en mulighet til å være med, det var litt kort varsel på oss, så det var ingen som hadde råd. det var vel egentlig det jeg synes har vært litt dumt, men det tenker jeg ikke på. Har gledet meg sååå lenge til å gifte meg nå så hadde ikke klart å vente et helt år...hehe. ble fridd til for 3 år siden....

Jeg vet det er inrernett kafe der vi skal være + at det er internett på hotellet, så det er ikke noe problem. jeg skal sette av litt tid til å fortelle deg vettu=)

Vi skal bo på Emerald garden resort. utrolig fint, rolig, tropisk. Gleder meg.

Vi fikk ikke noe spesifik pristilbud fra Ingeborg, men hun kunne ha sendt oss det hvis vi ville, men vi føler oss tryggere med et norsk reiseseleskap med guider enn å reise "alene" siden vi ikke har vært der før.. Så vi valgte det bort ganske fort.

Ingeborg har anbefalt oss en skredder som vi skal bruke, iflg henne så er alle brudene hun har hjulpet vært fornøyd med kjolen. Så jeg er trygg der, det som bekymrer meg er om kjolen blir ferdig til tirsdag, vi kommer jo på morgenen på torsdag....

Du får holde meg informert ang Ingeborg=)

Klem

Skrevet

Nå er det KUN 1 uke til *Tropical* gifter seg!!!!!

Skrevet

ja det er det=)

og nevene begynner å komme snikene....

Pakker og pakker...reiser i morgen=)

Skrevet

LYKKE TIL TROPICAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dåkke komme nok aldri til å glemme denne turen...

masse god mat, deilig vær, fine hotell, hyggelige mennesker..men d viktigste av alt du ska bli FRU::::::::::::::::::::::::::hihi...

klem

Skrevet

TUSEN TAKK!

Nå er alt klart til reisen. Venter bare på å bli trøtt så jeg kan legge meg...

Det beste av alt er at samboeren min har fått jobb idag=)=)=)=)=)=)=)

Beste bryllupsgave man kan få=)=)=)=)

Sender deg mld om hvordan alt har gått!

Stor klem=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...