LillaGumman 07.02.07. Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Dersom en jobber 80% og beløpet tilsvarer over 6G, vil en da få utbetalt 80% av 6G (eller 100% dersom en velger 10mndr), eller er det noe krøll om at man får mindre utbetalt uansett om man bare har hatt 80% stilling. Litt smårotete spørsmål, men begynte å få litt panikk her i stad.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Om du velger den korteste permisjonen (100%) så får du samme utbetalt som du har på din 80% stilling. Velger du derimot den lengste permisjonen (80%) får du 80% av lønna de. Så her bør du ta fram kalkulatoren din. La og si at du har 20 000 pr måned, så ganger du det med 0,8.Da sitter du igjen med 16 000 pr måned. Har tatt utgangspunktet i brutto lønn. (Er litt usikker om det er det de regner utifra eller om det er netto lønna etter skatt.)
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2007 Takk for svar. Var egentlig det jeg trodde. Det som er snodig, er at man ender opp med et høyere totalt utbetalt beløp dersom en velger 100% i 10mndr framfor 80% i ett år...jeg regnet ut at jeg ville "tjene" ca12000 på det! Man har jo også rett til ett års ubetalt permisjon etterpå, så alt man trenger å gjøre, er å søke om 2mndr med ubetalt perisjon, så har man "fri" i ett helt år! Ulempen er selvsagt at en ikke får noen penger de to siste månedene, men dersom en er litt flink til å sette til side...alternativt droppe alle julegavene neste år...;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå