Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens flotteste ansatte hos meg. En søt jente på 30+ som i høst gikk over ende i gangen med et brak. Ganske dramatisk, hun slo seg kraftig. Heldigvis viste det seg at forklaringen var hyggelig. Hun var gravid. I går passerte hun 20 uker, de hadde sett kjønnet og bestemt navn. I dag skulle de flytte fra leiligheten fordi de har kjøpt hus, noe som passer bedre med en liten baby. Helst ville hun blitt boende i sentrum, men de fant drømmehuset i nærheten av hans foreldre.

I går gikk vannet og nå ligger hun og venter på å føde det lille barnet som selvfølgelig har minimale sjanser til å overleve. Jeg lurer på hva jeg burde gjøre. Har snakket med henne og hun var relativt rolig, men selvfølgelig trist. Som hennes leder synes jeg det blir for påtrengende å dra på besøk. Lurte på å sende blomster, men har bestemt meg for å vente et par dager. Hva skriver man på kortet nå når situasjonen er uavklart? Hva ville dere andre kloke damer gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så uendelig trist for dem.......

Send henne sms om at du tenker på dem og sender dem alle gode tanker og energi.

Man trenger ikke si så mye rundt situasjonen ellers tror jeg, da det er en ukjent sti for de fleste og alle er like usikre.

Det å dra på besøk er nok ikke så aktuelt, da hun sikkert trenger total ro, men gode tanker kan man ikke få nok av. Ville nok personlig ikke sendt blomster ennå......se an situasjonen noen dager.Blir kanskje for mye for henne akkurat nå, da det eneste hun sikkert klarer å tenke på er det lille barnet......

Uff kjenner at jeg blir helt matt........alt hva vi mennesker blir utsatt for av prøvelse.......

Skal sende gode tanker til både dem og deg Maud, og det er lov å ikke gjøre de "rette" tingene bestandig, men noen ganger bare være....

Varme klemmer fra meg

Skrevet

Glemte å si hvorfor jeg ikke synes du bør sende blomster..... Nære venner av oss mistet sin sønn på halvannet år, og fikk masse blomster tilsendt. Det gjorde deres situasjon mer grotesk følte de, man blir jo satt helt på siden av seg selv i en slik situasjon. Noen sendte små englefigurer og gode ord etterhvert, og det satt de enormt pris på.

Men gode tanker underveis kan umulig skade.

Skrevet

Huff så trist.

Enig med Attpåklatten. Send en sms og vis at du bryr deg.

Hun har nok mye å tenke på stakkars, men stillhet fra deg kan oppleves negativt. Vent litt med blomster, se an situasjonen litt. Hvis det går alldeles galt og de ønsker det så kan du ev sende en liten krans til begravelsen.

Når ting roer seg så kan du ev ta med litt god mat i en kurv og dra hjem til henne på lunsjbesøk?

Trist er det uansett

Skrevet

Så leit!!!! Huff... får vondt av dem jeg! Men er enig med Attpåkladden her...Ikke send blomster! Send heller et kort eller en liten ting. Jeg hadde også latt bero til alt var over.... De har sikkert ingen glede av at ting raser inn på sykehuset nå som de er midt i det verste.

Skrevet

Takk for kloke tilbakemeldinger. Er enig i at blomster nå blir feil. Har sendt SMS. Hun har selv sagt at hun ringer om noen dager, akkurat nå føler hun seg nummen sier hun. Hadde blitt spurt om hun ville se babyen etter at den var født. Hun visste ikke ennå hva hun ville. Jeg tror det hadde vært riktig for meg å se h*n, men det er ikke det samme som at det er riktig for dem. Hun vet at jeg hadde to spontanaborter før minstemann kom, men begge de var rundt 12 uker. Føler derfor at hun synes at jeg skjønner i hvert fall litt av hva hun opplever. Vi er et lite kollegium som snakker mye med hverandre, men er selvølgelig ikke som nære venner eller familie allikevel. Jeg kan altså ikke bidra med noe annet enn varme tanker akkurat nå.

Jeg tror jeg følger rådet om å dra hjem til henne med en kurv med noe godt i etter at hun selv har tatt kontakt igjen.

Skrevet

Huffameg, så ille!! Stakkars, stakkars jente!!

Er helt enig i rådene du fikk over! Fint å vite at noen tenker på en i en sånn situasjon og stiller opp dersom det trengs :)

Skrevet

Uff ja. Noen ganger så gir livet noen prøvelser, vi helst ville vært uten.

Skrevet

Synes også det holder med en sms nå, og dra på besøk når hun er kommet hjem og minnestund/begravelse er over. De fleste velger jo å se barnet. Kanskje har hun bilder hun vil vise, og fotavtrykkene.

Skrevet

Så fryktelig trist! Føler med dem.....

Det er alltid vanskelig å vite hva som er "riktig" å gjøre når man står på sidelinjen i en sånn situasjon. Jeg synes du har fått mange gode råd over her. Vis at du bryr deg og tenker på dem. En sms med "Tenker på dere..." e.l. varmer.....

De har sikkert nok med seg selv og sine aller nærmeste akkurat nå, så jeg hadde også ventet med besøk til litt senere.

Blomster kan det være greit å vente med til situsjonen er mer avklart om noen dager...

Det finnes vel ingen fasit på sånt..... Vi er jo så forskjellige, men de fleste av oss synes det er godt og varmende med omtanke når livet viser seg fra sin værste side...

Du er en omtenksom leder - fortsett med det! Hun trenger helt sikkert støtte og omsorg en god stund framover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...