Gå til innhold

Mecca i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kafèen/Restauranten Mecca rett ved Eventyrbrua (rett nedom Grunerløkka) er veldig barnevennlig. Gode sofa, bra stellerom og lekekrok. Alltid masse barn der.

En del store sofagrupper, veldig fint for barselgrupper også :-)

Får ikke ta med barnevognen inn, men egen barnevognparkering utenfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men de hadde verdens verste service da jeg var der!! :(

Vi kom i gruppe, fikk bare velge de to rettene flest av oss skulle ha, maten var stekt og overtørr, milkshaken med banan hadde bare bananessens i seg....

Fysj og skam. Aldri mer!

Skrevet

Jeg har vært mange ganger på Mecca. Både nå når jeg er gravid og før jeg ble det. Jeg anser dette stedet for å være et gravid/småbarnssted. Hadde med en kamerat en gang som overhode ikke trivdes med så mange barn og ammende mødre rundt seg. Ser ut som dette har blitt et naturlig samlingspunkt for nybakte og gravide.Jeg har faktisk telt over 30 barnevogner utenfor på en gang. Kommer ikke til å ta med meg noen andre enn de som er spesiellt intresserte dit på dagtid. Da er kvelden bedre. Snakket med den ene servitøren der som fortalte at mye av de samme kommer hver dag. Skjønner i grunn ikke hvordan de har tid og interesse av å henge der hver dag. Maten er ikke noe å skryte av, synes det er overpriset i forhold til det man får. Men frokosten deres er helt suveren. Utmerket fyllesykested en lørdag eller søndags formiddag hvis det ikke er for mange skrikende barn der. Antar at siden det er så mange barneforeldre der er stellerom og ammemulighetene topp.

Skrevet

jeg jobbet der selv når det åpnet, og vil bare si at ja, det er et koselig og sikkert barnevennlig sted, men fy søren for noen arbeidsomgivelser når det står bærebag'er og babystoler stablet i høyden i alle veier og kroker. noen av guttene jeg jobbet sammen med hadde særiøse problemer med å få gjort jobben sin fordi de "druknet i pupper" på jobb. selv kommer jeg ikke til å ta med meg babyen min til et sånt sted, mest fordi jeg ser at jeg og barnet ikke er helt målgruppen, og da syrner hele opplevelsen litt. jeg synes de burde åpne rene amme-kafeer der småbarnsmødrene kan møtes i behagelige og tilrettelagte omgivelser og der folk som jobber vet hva de går til hver dag. pupp og babygråt! :)

Skrevet

Hyggelig å se at dere snakker om mecca, selv om ikke alle er fornøyde;)

Siden jeg er en av eierne, selv har barn og tilfeldigvis så dette, følte jeg en liten trang til å si noen ord.

mecca ble skapt, med et ønske om å ta vare på barn i alle aldre, fra ammende barn til skole barn.

Med slag ord som ”mecca for liten og mecca for stor” gikk vi ut og inviterte alle barn og foreldre velkommen.

mecca ble umiddelbart et populært sted, og i 2006 (vårt første år)hadde vi ca 100 000 gjester.

Vi kan dessverre ikke tilfredsstille alle, men vi har veldig mange stamgjester som kommer med og uten barn.

Noen dager er det utrolig mye babyer der, vi har registrert opp til 43 barnevogner, andre dager er det nesten ingen, og vi kan jo ikke si at maks 20 barnevogner er tillatt. Så da blir det litt mye av og til:)

At noen har fått dårlig service liker vi dårlig, og vi setter pris på å få kritikk slik at vi kan forbedre oss.

Prisene som for eksempel 98,- for en burger, er faktisk billigere en McDonalds, dersom man ser på vekten, 298,- for en 3 retters meny, eller 48 for ½l Øl. kan ikke kalles overpriset? Med mindre man ønsker å gå konkurs, må man faktisk ta betalt, med en liten fortjeneste.

Til tidligere ansatt ønsker jeg å si.

Alle ansatte blir før ansettelse innformert om hva mecca står for og om arbeidsforholdene. Ingen tvinges til å jobbe for oss.

Du skriver at du antar at stedet er barnevennlig? Finner det litt spesielt at du ikke fikk med deg at stedet er designet for barnefamilier.

Med stor barnemeny, eget barneområdet, masse leker og som du selv nevner en haug med barnestoler så burde du fått med deg at stedet faktisk er barne vennlig:)

Videre skriver du, at du selv ikke kommer til å ta med deg babyen til et sånt sted, mest fordi du ser at du og barnet ikke er helt målgruppen, og da syrner hele opplevelsen litt?

Hva er det som gjør at nettopp du og din baby ikke er målgruppen, når det dagelig kommer 50-60 i samme målgruppe?

Ønsker dere alle hjertelig velkommen, uansett om du er liten eller stor.

www.mecca.no

Skrevet

Jeg har vært mange ganger på Mecca, både med og uten baby, og har stort sett vært fornøyd. Supert sted om sommeren når det er fint og sitte ute. Bra tilrettelagt for både små og store barn, foreldre og for de uten barn. Tror muligens jeg hadde blitt stresset en søndag ettermiddag hvis jeg ikke hadde barn selv eller ikke vant til støynivået. Husker at Mecca vant en kåing som Oslos mest barnevennlige sted en stund etter at stedet åpnet, og etter det tror jeg at mange småbarnsforeldre ville prøve ut stedet. Og da er det nok ikke så rart at en gjerne vil komme tilbake siden en finner ut at endelig -her er vi velkomne ! Faktisk ikke så mange steder som åpent inviterer til å ta med babyer og småbarn, og som tilrettelegger med stor egen barnemeny.

Jeg syns maten er god, prisene ok og servicen slik en kan forvente.

Håper at Mecca kommer til å holde stand lenge !!

Og - far til fire - supert initiativ dette :-)

Skrevet

enig med cilles!

folk må slutte å være så kresne. ser at de andre forslagene i oslo dreier seg om kjøpesentere!! for guds skyld, det er da vel ikke noe koselig å sitte på et kjøpesenter. på mecca er det som sagt tilrettelagt for barn og man slipper å spørre om lov for å ha med seg babyen sin på kafe.

detter er jo et av de få stedene man bare kan sitte ned og slappe av.

om man ikke liker det så gå på oslo city da vel! hehe, kos dere der!

Skrevet

synes mecca er ett kjempe fint sted. absolutt ikke dyrt. har vært der med barsel gruppa, alle likte stedet. skulle vært flere sånne steder.

Skrevet

Mecca er kjempefint, Absolutt ikke overpriset, har sett på det som et ganske rimelig sted sammenlignet med andre steder i byen.

Kunne ikke benytte meg så mye av det siden jeg var avhengig av å få med meg vogna inn, men skjønner jo at det er umulig å få til... Men det er grunnen til at jeg heller benyttter meg av f.eks Kjøkken&Bar. frem til hun er litt større.

Jeg selv er veldig følsom for om man føler man er uønsket og en plage for personalet når man har med barn, for da kommer jeg ikke tilbake. Siden det er tilrettelagt for barn her går jeg ut ut fra at vi er velkomne, selv om det kan bli mye støy og bag'er overalt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er en storbruker av din restaurant, både før under og nå etter fødsel. Kun en liten forespørsel; Neste gang dere skal bestille stoler, kjøp noen som er litt mindre/lettere? Det gir dine ansatte og ikke minst oss som bærer bag inn (da babyer for små til å sitte) kommer oss lettere rundt. Både skinnstolene og trestolene er massive og tunge. Kanskje dere til og med får plass til enda flere gjester? - for kø har dere jo til stadighet, godt for dere! Lykke til videre, og dere ser oss snart igjen! Klem 1gansmor

• 2 uker senere...
Skrevet

Mecca er et flott sted. Men må dessverre si meg enig i at servicen er elendig. Sikkert mange flinke og hyggelige folk som jobber der også, men en av de ansatte hadde en skikkelig nedlatende holdning, som gjorde at jeg slettes ikke følte meg vel der. Hun hadde tydelig en possisjon i personalet. Synd, plassen er jo egentlig veldig hyggelig.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg var der i går med min mann og vennepar. Ingen av oss har barn men jeg er gravid da.

Visste ikke dette var et sted med så mange barnevognbesøk. Jeg syntes det var positivt da jeg selv sitter med en liten en snart.

Men jeg syntes også servicen var dårlig. Da vi kom fikk vi meny og bestilte. Fikk maten rimelig tid etterpå. Da vi hadde spist kom det aldri noen bort for å høre om det var godt, evt om vi ville ha dessert eller betale. Vi ønsket en dessertrunde og måtte faktisk reise oss og hente en servitrise bort. Da vi hadde bestilt kom desserten innen rimelig tid. Når vi ønsket å betale var det jo nesten umulig å få kontakt med betjeningen igjen. Og da hun kom så sa hun selv at hun beklaget den dårlige servicen og at det var vanskelig å høre gjennom alle barneskrikene. Hun sa vi burde komme igjen om kvelden, da var det roligere der.

Syntes det var en teit ting å si. At mecca har ønske om å være et barnevennlig sted er kjempeflott. Men de burde få med seg sine ansatte på dette også da..... For det virket til å være ganske gjennomsyret at de ansatte ikke liker å jobbe med det konseptet.

Syntes prisene var ok, det er dyrt overalt og man må forvente å betale litt for lunch ute. Maten var ihvertfall god:)

Skrevet

Jeg vil gjerne hive meg på her jeg også.

Har en liten gutt på 5 mndr., og har vært på Mecca noen ganger i sommer på treff med andre mammaer.

Stedet og konseptet er fint nok - maten og prisene er ok (verken mer eller mindre) men som flere over her er inne på; servicen er heller elendig.

Var der sist gang denne uken, sammen med 6 andre mammaer og babyer. Vi bestilte mat og drikke alle sammen, men da servitøren kom med drikke, hadde hun tydeligvis ikke fått med seg alt. I stedet for å bare fikse det (altså gå og hente den drikken som manglet), fikk vi en lang lekse om at vi hadde bestilt så utstrukturert, og det hadde vært mye bedre om vi bestilte en etter en slik som vi satt..... Sikkert riktig, men dette er da hennes ansvar å holde styr på, vil hun ha det slik, så er det vel bare å si ifra når vi tar bestillingen, eller om hun synes det ble utstrukturert, kunne hun vel gjentatt bestillingen?

Støtter også opp under forrige innlegg om at det er vanskelig å få kontakt med servitørene, de jobber sikkert hardt, men det virker ikke som om de er opptatt av å ta seg av gjestene sine - at gjestene skal ha det bra mens de er der. Det ligger tjukt utenpå flere av dem at de synes vi er en "pain in the ass".

Må også fortelle om en episode fra forrige gang vi var der - flere av oss ville gjerne ha noe varmt å drikke etter lunsjen, og jeg bestilte en varm sjokolade - andre bestilte kaffe, cafe latte osv.

Da min varme sjokolade kom (trodde jeg), tok jeg en smak av koppen, for å oppdage at dette var et produkt med kaffesmak. Jeg drikker ikke kaffe, så jeg sa ifra til servitøren om at det må ha skjedd en feil. Da sa hun at hun sikkert hadde tatt feil av min og en annens kopp. Hun hentet derfor min sjokolade hos en av de andre (som ikke hadde rukket å smake på den) og kom til meg med den. Jeg sa ifra at jeg hadde smakt på den koppen jeg hadde fått (og mente selvfølgelig at hun burde ta den med seg og lage en ny cafe latte til hun som ventet på den), men likevel tok hun den med bort til hun som hadde fått feil og sier "hun har bare smakt litt på den altså, gjør det noe"?

Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen!

Nei, Far til fire, her har dere litt å ta tak i når det gjelder innstilling og attitude blant personalet. Det er vel ikke så enkelt å få tak i folk i denne bransjen i dag, men likevel!

For egen del vet jeg ikke hvor mange ganger til jeg gidder å gå dit for å bli irritert over slett service og sure ansatte, før jeg finner et annet sted og legge igjen pengene mine.

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...