Gå til innhold

er det riktig å vekke de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på mnd sover veldig mye på dagen, mye mer sammenhengende enn hva hun gjør på natten. kan derfor se ut som når huns over veldig mye på dagen at det ødelegger litt for nattesøvnen. men er det riktig å vekke de når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ville vekket henne og prøvd å holde henne litt mer våken på dagen, selv om hun selvfølgelig fortsatt skal sove på dagen også. Når de er mer enn 3 mnd er det lettere å styre søvnmønsteret deres :). Ammer du om natten? Kanskje trenger hun mer mat på dagen, slik at hun sover mer om natten?

Skrevet

Har det på samme måte her!

Skrevet

Vekker han ikke!

Skrevet

jeg ammer om natten, hun våkner 4-5 ganger på natten og vil ha mat. har forsøkt å gi mer mat på dagen, men hun vil stort sett ikke ha (utenom hver tredje time som hun får til vanlig)

Skrevet

4-5 ganger om natten synes jeg høres veldig mye ut? Ammer du hver gang da? Hvis natten for henne er 10-12 timer (nokså vanlig tror jeg) betyr det jo at du ammer med 2-3 timers mellomrom hver natt? De fleste jeg kjenner (meg selv inkludert) med babyer i 3-4mnds alder ammer bare en-to ganger pr natt... Hvis det har vært sånn lenge ville jeg kontaktet helsestasjonen for å få råd til hvordan snu det... Kanskje du skulle begynt med litt grøt? Vet også om noen som gir flaske med mme om kvelden for å få poden til å sove lenger. Men det er jo du som bestemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...