Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så sikker på om dama her på jobb har regnet riktig ang min permisjon. Noen som kan dette skikkelig og kan hjelpe meg?

Jeg har term 31. mars og går da ut i perm 3 uker før,fra 10. april. Jeg skal ha 52 uker perm med 80 % lønn. I løpet av året skal jeg ha 5 uker ferie. Når skal jeg da begynne på jobb igjen, vil gjerne ha en dato hvis noen kan gi meg det??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 54 uker permisjon, hvorav 6 uker er ferdrekvote.. Har du termin 31.mars går du ut i perm 10.mars (som er en lørdag). Så er det no bare å regne 54 uker frem i tid da. Avbrutt av 5 uker ferie

Skrevet

Jeg vet at far fikk 6 uker, 2 uker mer, fra sommeren 2006, men det skulle IKKE gå på bekostning av mors permisjon. Skal det trekkes 6 uker da? Er det ikke 4 uker som skal trekkes fra????

Skrevet

Dette lurer jeg og på..... Håper flere svarer :o)

Skrevet

e seks uka som trekkes fra,samboeren min jobber som bonde(nystartet) så han må ta fjøset og div selv når i får ungen,så i får bare 48 uker permisjon.jævlig dumt...men da har han heldigvis jobbet litt med det,så slipper å gå rett i abeid :-) trodde det var valgfritt om faren sku ta ut permisjon i,for det blir jo betalt av mors lønn uansett om far tar ut permisjon..

Skrevet

Total permisjonstid var vel 52 uker tidligere, og dette er nå endret til 54. Så får pappaen 6 uker og moren de resterende. Da mister man ikke noe i forhold til slik det var tidligere.

Utfyllende informasjon kan finnes på www.nav.no under arkfanen familie og omsorg. Gå deretter inn på svangerskap, fødsel og adopsjon øverst til venstre. Her finnes også ling til lovverket.

Håper det hjelper.

Skrevet

De siste 6 ukene av de 54 er fars, før når man hadde 52 uker var det de 4 siste uken fars (eller når man ønsket å ta de), mener jeg da, men du kan sikkert sjekke det på NAV:)

Skrevet

Så da vil det si at vi skal regne 48 uler fra vi går ut i permisjon, og så skal far da ha 6 uker når vi begynner i jobb igjen? Jeg har fått vite på jobb at jeg kan ta ut årets ferie f.eks i August i år og da utsetter jeg permisjonen de ukene jeg tar ferie.. det er jo faktisk litt greit :o)

Skrevet

6 uker skal trekkes fra våre uker til fedrekvoten. Dette med mindre pappa´n ikke skal ha permisjon - da kan vi søke NAV trygd om å få disse overført til oss. Dette er imidlertid vanskelig - det kreves en svært god grunn.

Skrevet

Noen som vet hvilke rettigheter man har nå far er student? Kan jo ikke akkurat ta pappaperm fra skolen : )

Skrevet

Far er ikke nødt til å ta de siste 6 ukene, dette bestemmer dere selv. Men han må ha 6 uker, må tungtveiende grunner til for å få de overført til mor. Tar ikke hun dem faller de bort. Men far og mor kan ikke ha permisjon samtidig, så fremt at en av dem ikke har ferie. Å som det skrives over her så var det før 52 uker nå er det 54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...