Gå til innhold

Og en annen ting....


prinsessetamtam

Anbefalte innlegg

Min eks har et par barnløse onkler som er svært generøse, og faktisk ga meg og sønnen min 2000 kr hver i julegave.Eksen vil bruke disse pengene på å kjøpe seng og skap til barnerommet hjemmet hos seg selv. Blir det ikke litt feil at gutten vår rett og slett finansierer sitt eget rom for sine egne sparepenger som han har fått i gave? Eller er det jeg som er smålig nå?

Noen synspunkter?

Min eks skulle forøvrig egentlig ha pappa-helg denne helgen, men kan ikke allikevel fordi han er blakk."Om ikke jeg kunne overføre de gavepengene til sønnen vår, slik at han kunne låne av disse så lenge..."

Dette svarte jeg blankt nei til, jeg vet at da er min sønns julegave fra to snille onkler brukt opp på min eks' utgifter....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

at dere skulle bruke pengene på seng og som gutten trenger, syns jeg er rett, men ikke at det skulle bli hos han, men der barnet bor fast.

 

at han skal låne de pengene, nei aldri.. ikke jeg gjort ihvertfall...

 

 

du som bestemmer over pengene gutten din fikk.

 

 

 

ett eks fra meg.

 

da mi jente døpte seg så tok hennes farmor alle pengene hennes og satt inn på sin egen konto, syns dette var blodig tett, da jenta bor kun hos meg og jeg aldri har bodd sammen med barnefar, men hadde dåp i dems hus.

 

det er over 1 år siden og irriterer meg dagen i dag!!!!

 

 

vi har heller ikke delt på noe samvær eller noe. han har annenhverhelg og en gang i uka.....

 

 

syns du skal bestemme over de pengene jeg....

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir HELT feil at gutten må finansiere sitt eget barnerom med gave-pengene sine!!

Er greit om han vil bruke konfirmasjonspenger på modep, men det er jo noe han sjøl evt har veldig lyst på!

Penger blir gitt ofte fordi man ikke vet hva mottakeren trenger eller ønsker seg, men jeg syns i alle fall det er rart om snille onkler kjøper seng i julegave...?

 

Og de 2000 du fikk syns jeg du skal bruke på DEG!

Jeg fikk 1000 til jul av eks sine foreldre, med grei melding om at de skulle brukes på meg, og det har jeg tenkt å gjøre med god samvittighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter ikke den... Får barn gave så kan det finansieres på ting barnet virkelig trenger, bedre med en seng enn leker feks.

 

men ulike meninger om dette..

 

 

jenta mi fikk penger i fjor, og da kjøpte jeg ny vogn til henne.. syns ikke det var det spor urettferdig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at du skal sette dem inn på en egen sparekonto for mini!

Fikk en del penger til Emilia til jul jeg også - dem er satt rett inn på en konto jeg har til henne, hvor jeg også setter av 500,- i mnd. Litt grei gave å få på 18 års dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...