Gå til innhold

Trenger et par råd her...


prinsessetamtam

Anbefalte innlegg

Først vil jeg ønske alle her inne et godt nyttår!

Over til saken...Min eks og jeg har egentlig delt samværsrett, pga at jeg i ammetåka ikke visste hva jeg skrev under den dagen på sykehuset da sønnen min ble født. Etter halvannet år hadde min eks blitt rusfri (vært på rehab),ordnet seg leilighet i nærheten av oss og er i sos. systemet fordi han ikke jobber.Han mener han ikke er klar for å jobbe pga angst og nerveproblemer, og er i tillegg en ganske tiltaksløs,lat og bortskjemt mann på 30 år.Men han og sønnen vår(som strax fyller 2) er veldig knyttet til hverandre,og vi har samværsfordeling med annenhver helg og en ettermiddag i uka.Problemet er at hvis vi krangler om noe, truer han med å kreve 50% samvær, noe jeg med sikkerhet vet at han aldri ville taklet i praksis, og dette ville garantert gått utover sønnen vår.Han har ikke flust med tålmodighet akkurat, og derfor mener jeg det er nok med annenhver helg-ordning.

Er det noen som vet hvordan jeg bør takle dette? Slik det er nå, så er jeg under et press og må jatte med han fordi jeg er så redd for at han skal kreve 50%....Jeg vet han ikke villet ruset seg mens han har barnet, men har en mistanke om at han "røyker seg en" innimellom når han har barnefri, vet også at han tidligere har ruset seg mye på piller. Klarer selvfølgelig ikke stole på han 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan ikke kreve 50% samvær! Begge må være enig om det,så lenge du er alenemor og han har rusproblemer trenger du nok ikke å være redd for det. Jeg syns du skal prøve å snakke med eksen din på familiekontoret,slik at dere får en samværsavtale.

Du kan også gå på familiekontoret alene for å spørre om råd ang hvordan du skal forholde deg til rusproblemene hans. Det gjorde jeg og fikk god hjelp og støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...