Gjest Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 har smugstarta meg grøt til jr.han drakk opp til 220ml hvert måltid.nå ble ting værre egentlig...=) blir ikke mett.får grøt på kvelden,men hyler og gir seg ikke før han får mat igjen.dette etter to timer.har ikke magevondt.å når man da må gi melk hver andre time hele dagen,ja da blir det alt for mye.han er 4mnd på mandag. så jeg lurer på,hva av fast føde kan man gi nå?? grøten smaker pyton,og det er vanskelig å få det i han.(havegrøt,ris og hvete) hva annet kan vi prøve med? er så usikker jeg.hehe. sist jeg hadde grøtbarn var det to pakker å velge i.men nå...! kan vi mose banan å ha oppi,eller var det for tidlig?? nei,gi meg tips dere.her er jeg grønn for øyeblikket =) (skulle tro jeg var førstegangsmamma)
Dailis Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Du får i alle fall en del fruktpureer du kan blande i. Og grønnsakspureer til middag. Jeg har ofte bare moset opp av våre grønnsaker og gitt småttene (ikke kokt med salt da) Kanskje han er mye tørst, så rent vann hadde hjulpet?
Superlis Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 det som min likte var sånne frukt måltider som nå finnes ..mener og huske at de har noen som begynte på 4 mnd..disse brukte jeg til og blande i grøten, da syntes knøttet at det ble namenam:) og enda i en alder av snart 9 mnd er han veldig glad i frukt,må fremdeles ha frukt i grøten! Lykke til:)
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 å da skal jeg storme ut å kjøpe frukt !! skjønner godt han ikke liker det,for det smaker pyton...=) husker vi brukte banan,men det får vente.har prøvd med vann,men nix.her skal det ekte vare på flaska,hehe tusen takk for gode tips.nå må vel mine små grå komme frem snart,så jeg husker.......
Velve Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 hmmm.... min pode (7 mnd) får risgrøt og hirsegrøt (fra Holle) og maisgrøt fra nestle. i tillegg får han rotfruktpure. Grøtene er vannbasert, men vi smaker til med maltekstrakt og nypeekstrakt.Vi unngår frukt inntil han har vært hoss allergilege pga eksem. Han hadde helt sikkert fått mer variert kost om det ikke hadde vært for eksemen... Det er utgitt et bra mat-hefte på helsestasjonen. Har du fått det? Ellers smaker ofte den første maten litt kjedelig. jeg trøster meg med at vi ikke har de samme referansepunktene...
Trollmora Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Malt eller nypeekstrakt er sødt og godt i grøten. Maltekstrakt hjelper også å regulere magen den første tiden. Ellers så foreslår jeg at du koker eple og fersken/aprikos og blander i grøten. Mye billigere enn å kjøpe på glass. Det tar ikke lang tid å lage det heller, og da vet du på en prikk hvilke tilsetningstoffer som er tilsatt!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 jeg fant jeg fant =0) vært på feil butikk....men jeg fant mange fruktblandinger jeg.rart at samme kjede ikke har samme utvalg egentlig. men,det her ble værre.han heiv i seg grøten,ohoi,det var godt..men tror ikke han sov nei.her var det hyling og hyling.måtte ta han opp til slutt.sovna ikke før kl 2 i natt....egentlig virker det ikke som om han har magevondt.blir jo greit når jeg tok han opp,for da sovna han...vurderer å gi grøt på mårran,å se om det blir slik da.kanskje jeg heller skulle prøve grøt som blandes med melk ? huff nei...dette ble ikke slik jeg trodde,hehe..men risgrøten smakte bedre enn den andre..mulig jeg starta for tidlig alikavell tro??
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Sikkert dumt spørsmål, men får han pupp el flaske med melk etter grøten? Ofte blir de veldig tørste av å spise fast føde og ikke alltid lett å få i de nok drikke da de blir fortere mette. Men en flaske med varm melk el pupp ved sengetid har alltid gjort susen her i gården. Og vi gir det alltid inne på sovrommet, hvor det er dempet lys og rolig:-)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 pupp?? næh...her er det tørrlagte nedfallsfrukter....=) får mme,og grøt..gir grøt rundt 21-22...så melk etterpå..men han vil ikke sove,uansett om øya er trette som bare det.har gitt melk også etterpå,som kos.nytta ikke det heller....men,det går vel over snart...men jeg får meg ikke til å tro at dette er magevondt.for det er ingen tegn på det.
phantomet Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Hei, Jeg har enda ikke begynt med fastere føde til Måka, mem husker noe fra forrige runde med junior. Dersom du gir grøt til kvelds, og du bruker noen form for "søtning" som fruktpure, maltekstrakt etc...kan det godt hende at det du opplever er uttrykk for energi. All søtning, selv naturlig via fruktose, skaper energi. Jeg ville begrenset bruken av slikt i kveldsmaten, og sett om det hadde innvirkning.. Husk på at tassen er liten, og svært mottakelig for impulser og tilskudd... Hva med å gi ham grøten tidligere, og gi ham velling før legging, slik at han får noe å sove på, mens som ikke øker behovet for aktivitet.....
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 heisann =) (skulle jo ikke starte med grøt,men.....) har ikke fått søtning på grøten.så det er ikke derfor.må venne han på smaken først =) skal gi grøt tidlig i dag,og se...kanskje sover han over siste skift kl 23.det hadde jo vært supert.at det ble tidligere kveld,og morgen.er litt lenge å sove til formidagen egentlig=) han er smørblid nå.fikk smake fruktmos..glisa med hele fjeset,hehe.
dundreihundre Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Jeg strever med det samme. Vesleknerten her er 5 måneder og er veldig glad i grøt som blir blandet med MME. Prøvde først med risgrøt, men da ble han veldig hard i magen. Leste ETTERPÅ på pakken at det kan gis til barn med diare, kan virke litt stoppende. Maisgrøt går bedre. Vet fra de andre to barna mine at de ikke var glad i grøt blandet med vann til å begynne med, men hvis jeg rørte inn litt MME i den, spiste de som bare det. I løpet av en uke spiste de grøt bare med vann i . Har du prøvd det? Strever fælt med vesleknerten og måltidene jeg også. Han har melkestreik for tiden, ble slik etter at han var forkjølet. Nå vil han helst bare ha grøt, men det blir nok litt mye for magen hans. Er urolig både natt og dag. Jaja, ikke kjedelige dager med småbarn i huset!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 hei =0) har ikke lest på pakken om det med hard mage...men,når du sier det så...han er blitt mer hard.ga mer malt i melka istedenfor,så vi får se =) gir den som blandes med melk nå,og han spiste en stor porsjon til kvelds.+melk. så fikk han kl 23 et melkemåltid,og alt retta seg her.har prøvd flere ganger å få tidligere kvelder,men nei.han er ikke enig med meg der,hehe. er litt slitsomt når ungene nekter å spise ja.prøv å gi bare melk da,eller kutte ned på grøten.er jo viktig å få i seg veske også.men jeg aner ikke om det hjelper.han her er storspiser,og jeg slipper slikt.er lenge siden han nekta å spise.men da hadde han feber og ørebetennelse. men jammen var det en jobb å tvinge i han,så jeg føler med deg.er aldri kjedelige dager med unger i hus nei.det er sikkert =0) håper det retter seg snart for poden din da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå