Gå til innhold

støttestrømper mot åreknuter/sprengte blodkar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker støttestrømper mot vann og åreknuter på bena? Leste i et apotekblad at det kunne redusere sprengte blodkar, men strømpene er veldig dyr så har ikke lyst å kjøpe før jeg vet om det virker. Har fått noen "flotte" sprengte blodkar på ene låret til nå :( Går de bort igjen etter fødsel? noen som har prøvd slike strømper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøp meg slike og er foreløpig veldig fornøyd. Bare brukt de en ukes tid, men det hjjelper mot vann og åreknuter allerede, synes jeg. Får begge disse veldig lett når jeg er gravid og angrer på at jeg ikke prøvde det sist jeg var gravid.

Skrevet

Har du sånne som går helt opp på låret el sånne til knærne? Hvilket merke kjøpte du og hvor mye betalte du?

Takk for svar!

Skrevet

Husker ikke hva de heter, men kjøpte på apoteket. De går opp til kneet og er tynne, strammer ikke for mye. Tror jeg bet rundt 250kr el noe for ett par. Det er dyrt, men for meg er det vel verdt penga. Siden jeg sliter veldig med vann og åreknuter.

Skrevet

Hei på deg. Jeg sverger til støttestrømper! Bruker det hver dag, spesielt nå på vinteren. Bruker et merke som heter Mediven. De har både reisestrømper med mindre kompresjon og strømper med klasse 1 kompresjon. (de har også andre klasser, men det trenger ikke vi).

Kjøpte dem hos bandagist, og de koster litt over 200 kroner for ett par. De har også støttestrømper i stay-ups og strømpebukser. Deilig å ha på når du skal på ett eller annet med jobben eller festlig lag. Holder leggene på plass også, så du ikke hovner sånn opp, hvis du har på deg skjørt.

Anbefaler alle å bruke støttestrømper!

Skrevet

Hei.

Jeg er nå i mitt 4 svangerskap, og har i de 3 siste fått mere og mere åreknuter fra baksiden på kneet og oppover til det aller helligste..

jeg må bruke støttestrømpebukse for gravide for å unngå press og smerter. Jeg har kjøpt disse hos bandagist og merket er JOBST, og koster hele 750,- Ja, jeg fikk sjokk, men jeg er avhengig og valgte å innvestere. Synes de fungerer utrolig godt!!

Jeg må også nevne at ett døgn etter fødselen har de vært så og si forsvunnet, bare antydninger til blodutredelser da.:-)

Skrevet

jeg kjøpte mine på apotek til 189. går opp til kneet.hadde en slags kløe inni leggene de første dagene, men så gikk det seg til. mye bedre i bena etter jobb da jeg står å går hele dagen. det ble slutt på sprelske bein om natten også hehe. har ikke sett noe til åreknuter eller annet mønster heller:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...