Gå til innhold

barnevernet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fy flate, fikk sjokk i går! Fikk brev fra kommunen i går, åpner det og aner fred og ingen fare. Det var fra barnevernet, og de ba om en samtale som følge av en melding de hadde fått som tydet på at det trengtes tilltak for barnet mitt... Ringte med en gang, så viste det seg at det gjalt min snart ex-mann. Han hadde blitt tatt av politiet som følge av dop, og de hadde sendt melding til barnevernet. Da jeg fortalte at jeg hadde søkt separasjon sa hun at det stilte saken i et annet lys, men ville fortsatt møte med meg. Hun var i grunnen hyggelig, og det er jo betryggende av barnevernet følger opp. Det som gjør med redd og sint er hvis jeg ikke hadde klart å komme unna mannen min, noe som har vært et veldig slit, ville saken vært en annen. Blir så sint på han, og alt rotet hans!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff da. men bra du er på vei bort fra han da, men barnevernet er der for deg, de er ikke noe og frykte.

 

 

lykke til og en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal ta det helt med ro, bv er ikke bare etter å ta ungene dine. Di har mange hjelpe tiltak di kan hjelpe deg med, men di må uansett sjekk når di får en bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang politiet anholder en mann som har barn blir barnevernsvakten automatisk informert. Det trenger ikke skje noe mer enn at de tar kontakt med den andre part, enten man er sammen med vedkommende eller ikke. Skal mye til for at barnevernet vurderer omsorgsovertakelse..

 

Dersom din eks er tatt med narkotika vil de nok bare undersøke om han samvær uten tilsyn og om han ruser seg når han eventuelt har samvær med barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, frykter ikke at de skal si jeg er uegnet som omsorgs person. Er bare så lei av alle etterdønningene av styret til exen. Er så sint på meg selv for at jeg lot et annet menneske behandle meg så dårlig (vold, fysisk og psykisk)!!

Er litt glad for å skulle møte med barnevernet, så kan jeg snakke med dem om hva jeg bør gjøre i forhold til samvær. Æsj, livet er så dritt om dagen:-( . Åh, jeg har vært en stor romantisk naiv dust!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om det, mange med deg. Bra du har kommet deg bort. Barnevernet ønsker at barn skal bo hjemme. Om du frykter at din eks ikke er skikket til å være alene med barnet deres, kan du få tilbud om at han kun får samvær med tilsyn av en fagperson. Eventuelt samværsnekt. Har han vært voldelig mot deg kan du kreve besøksforbud. Dersom du er trygg på at han ikke skader barnet, vil jeg anbefale at han får samvær med barnet f.eks under tilsyn. Kanskje du selv kan trenge å få snakke med en psykolog da det virker som du har vært gjennom litt av hvert i forholdet? Håper det ordner seg for deg snart, og forsøk å ikke klandre deg selv. Er ikke alltid lett å spå på forhånd hvordan andre mennesker er.

 

Ønsker deg lykke til videre:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har tenkt meg til psykolog, må få orden på hodet mitt, er ikke noe hyggelig å ha det slik jeg har det. Det hjelper litt å lufte litt tanker her også:-) særlig å få oppmuntrende svar!

Vet noen om det er barnevernet som ordner med samvær med tilsyn? Hadde vært supert å få til det! Har så dårlig samvittighet for at barn og far ikke ser hverandre, men tør ikke å la de være alene. Har erfaring med at han ikke takler det om hun begynner å gråte (klikker og blir aggressiv, noe som gikk utover meg og ikke henne, men hvis jeg ikke er der...). Og han klarer ikke å skifte på henne en gang Og jeg orker ikke å forholde meg til han. ønsker ikke å se, eller snakke med han i det hele tatt. Hadde vært fint med besøksforbud, men det må vel en dom til for det... og det vanskliggjør vel samvær...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha besøksforbud selv om han har samvær. Da må noen andre hente og bringe barnet. Dersom han har samvær med tilsyn (dette kan barnevernet ordne for deg) kan tilsynsføreren hente og bringe barnet. Vil gi deg litt ros for at du tross alt ikke nekter far og ha barnet sitt. Er mange som desverre bruker samværsnekt som straff og glemmer at dette går mest ut over barnet... At han ikke har samvær alene når du er redd for at han "klikker" må være greit.. Bare forklar barnevernet akkurat hvordan du tenker og hva du ønsker, så vil de fortelle deg hva de kan tilby av hjelp og tjenester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...