Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Var og veide gutten min idag og han har gått ned fra 9100 til 8800. Ble kjempe lei meg. Han er ikke riktig like matglad lenger, pluss at han har vært syk i jula (fjerde barnesykdom). Bør jeg kontakte HS og høre om råd. Eller er det vanlig at de går litt ned og opp? Syntes ikke noe om det.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Er det den vekta du veide han på sist da? Siden det ikke var på hs.. Vekter kan variere mye vettu... Ellers er det vel ikke rart han har gått nede når han har vært syk. Ville sett det ann en uke eller to til je, da..
Gjest_1001 Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Hei, hvor gammel er din egentlig? Når min begynte å bli mer aktiv gikk han ned 500 gram, og der har han holdt seg siden. Nå var min baby litt rundere enn din sikkert da. Han var 11240 og gikk ned til 10750, begge er målt på helsestasjon til samme tidspunkt og etter samme måltid. Da får du mer nøyaktig opp vektforskjellen. Om du veier en baby om kvelden en dag og morningen neste dag kan det se ut som om h*n er gått ned, slik forstod jeg ihvertfall det når HS fortalte, derfor var det viktig å komme på noelunde samme tidspunkt. Det skal ikke være farlig for de å gå ned litt om de får i seg nok væske i løpet av en dag. Og i og med at barnet ditt har vært sykt er det helt naturlig at de går ned. Så lenge du har vært hos legen og fått behandling og han begynner å spise som normalt igjen ville jeg ikke bekymret meg altfor mye. Men om du vil kan du ta kontakt med HS for sikkerhets skyld. Alltid bedre med et betryggende ord fra helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Helt vanlig at babyer (og andre mennesker) går ned i vekt ved sykdom så jeg synes ikke det høres ut som du trenger ha panikk. Står jo ikke om han var tynn eller lubben i utgangspunktet, men du skal se at snart er vekta på vei oppover igjen. Bare ikke press han til å spise for da kan han begynne å nekte mat..og det er jo utpraktisk. Men du kan jo ta en tur innom åpen helsestasjon og veie neste gang du har tid så får du mer ro på deg. Det er jo dessuten koselig å gå opp der og treffe andre mødre (og kanskje fedre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå